Alla inlägg under april 2011

Av Annelie - 30 april 2011 11:01

Var rädd om varandra, djur och natur när ni firar valborgsmässoafton med eld, fyrverkeri och smällare.

Njut av att våren är här och ha en trevlig dag och kväll!

Av Annelie - 29 april 2011 10:44

På måndag kommer det någon och kollar på jobbet med mattan i köket, tack Micke och ja jag vet att jag måste påminna dig!

Bodensarna tittade in i går och godkände köket, kul, för jag tycker som sagt att det blev super bra med vissa "men" och dom går att fixa till med vitfärg och pensel.


Gubben min han fortsätter att pyssla på här hemma, nu ska han måla om i toaletten. Det var också på tiden, :) för det ser förhemskt ut!


Annars händer det väl inte så mycket, vet inte vad vi ska hitta på i helgen. Men som alla "sportnördar" vet så börjar hockey VM och det går inte att missa.


Livet är ett mysterium!




Av Annelie - 27 april 2011 09:47

Nu är tapeterna på plats, det gick smidigare än jag trodde att det skull gå. Våra tapetserare har jobbat på bra trots sin ålder, 77 och 84 år, visst är det fantastiskt. Kan ni tänka er in i situationen att orka tapetsera och klänga runt väggarna när ni har nått den gedigna åldern? Det är alltså svärmor och svärfar som gjort jobbet och det blev helt okay, rent av bra!


Nästa bit är alltså golvet! Jag ska tjata ihjäl Micke för han hade tydligen någon kunnig människa att vända sig till. Om nu det skulle gå åt skogen kan ni väl hojta till om ni känner någon som kan sådant och inte kostar allt för mycket. Alltså billig mattläggare sökes!


Det ska blir kul att få allt på plats, har lånat gardiner av syrran med tulpaner på. Ja till er som känner mig så är jag ju inte så blommig, men tulpaner är helt ok, de är de enda blommorna jag kan tänka mig på hemtextilier. Det kommer att bli skitsnyggt!



Idag ska jag bara finnas tror jag, bara vara... Planera middag på sin höjd, för dom unga vuxna i familjen har hamnat i någon slags trans, det går verkligen i vågor för dom och just nu är det bara dom själva som gäller. "Curling" kallas det visst!

Jag kanske tar en liten knutning för vädret är underhållande, lite blåsigt men ändå skönt.


Citerar andra gör endast de som inte själva har någonting att säga! 


Av Annelie - 26 april 2011 09:57

Ja nu är vardagen här efter en skön långhelg trots stök och bök!

Första våderna på tapeten kom på plats igår, jag tycker att det blir otroligt bra. Ljust och trevligt, nu sitter jag lite yrvaken och väntar på tapetserarna. Hoppas att det blir klart idag och att mattan är på plats innan helgen men det är nog bara ett önske senarie.


Undra om jag ska koka mig lite kaffe och äta en macka eller två, jag är lite skral vissa förmiddagar och då klarar jag inte av att äta förrän om en timme eller två.


Min PAH status är väl den samma förutom att jag är trött och sliten efter en "svängig" helg. Med andra ord så orkar jag inte allt jag brukar orka! Men det är väl också något som jag och min familj får vänja sig vid, sena kvällar och ett stökigt liv tar musten av mig. Jag blir väldigt känslomässigt störd av att inte orka hjälpa till! Det är inte kul att se på när alla andra orkar med en så enkel syssla som att dammsuga och det är bara ett av miljoner exempel som finns att peka på.


Nu kommer dom...

Av Annelie - 25 april 2011 11:27

På påskafton åt vi vid köksbordet som vi då inte har gjort på väldigt länge, vilken befrielse det var att sitta ordentligt. Jag tycker inte om att sitta i TV-rummet och äta middag! Vi är inte färdiga i köket, tapetseringen och golvet är kvar. Men tapeterna kommer troligen upp idag eller imorgon och sen ska våran vän Micke fixa någon som kan lägga in mattan. Vidare skulle jag tro att hissen blir installerad i veckan så det blir fortsatt stökigt här i holken.

Nå vidare till igår, påskdagen alltså, vi for till Boden direkt på förmiddagen och åt "frunch". Sen umgicks vi hela dagen, surr och skvaller så att det sjöng i buskarna. Kul att träffa Johanna (systerdotter) och se att hon håller ihop allt elände som hon går igenom med doktorer, provtagningar och olika röntgen historier.

Senare på dagen stod middagen inför oss,

fantastiska människor.

Påskmiddag som bestod av "typ" ett nästan komplett litet julbord!


Lax och hovmästar sås,

siller av olika slag!

Västerbottensostpaj med sparris och en god röra till (räkor, kräftstjärtar mm),

ägghalvor med kaviarröra på var också på menyn.

Revbensspjäll, köttbullar och prinskorv!

Skinka, leverpastej, rullsylta (typ), mimosa och rödbetssallad

stod också på bordet.

Kokt potatis, bröd, smör och ost fanns också att få.


Kontentan av all denna mat blev naturligtvis

MATKOMA...


Till kaffet på kvällen vart vi serverade en morotskaka,

vilken var jätte god men svår att få i sig för jag var fortfarande i koma!

Nu är påsken snart över för detta år!


C U!


Av Annelie - 23 april 2011 09:48

Ja igår lyckades vi att bjuda in oss på middag till Tibbe Hertsöns nakenkock  och Anki, fantastiskt vad duktig jag är på att tigga mat. Men skönt nu är det snart så pass att vi kan vara här hemma i köket och rumstera. Målningen är klar så nu är det bara tapeterna kvar, spännande!


Middagen bestod av

ris, sallad och en super god köttgryta.

 

Fantastiskt god gryta med fläskkött, morötter, champinjoner, paparika, lök och mycket annat gott.

Efter maten blev det en promenad med Anki och Neo sen tillbaka till soffan och se film och mumsa godsaker.

Kanon mysig kväll hos trevliga kompisar, "gilla"!   


Idag blir det inte så mycket annat än att fortsätta försöka hitta i köket och försöka få ordning i hemmet. Ikväll ska jag och gubben bara mysa och se film, med andra ord en lugn hemmakväll.


 

Ta´t lungt där ute!



Av Annelie - 22 april 2011 11:08

Igår var var vi bjudna på en trerättersmiddag

(bara lite självförvållat)



Förrätt - vårrullar

Varmrätt - stekt potatis och grönsaker, grillad kyckling och en fantastiskt god sås

(ska komma ihåg att kopiera receptet)

Efterrätt - äppelpaj med vanilj visp och kaffe


Tack Kenneth och Lena för en god middag och trevligt sällskap!


  


Vad händer idag? Lennart jobbar på med målningen av köket och skåpsluckorna, han gör ett super jobb tycker jag. Sen ska jag försöka få familjen att fixa till på utsidan av vårat hem, plocka bort spadar och ta bort allt skrot för av någon anledning blir det rörigt även av vintern. Det som göms i snö kommer fram i tö är ett välbekant ordspråk eller hur?


Ha en fortsatt trevlig Påsk helg!


Av Annelie - 21 april 2011 15:00

GLAD PÅSK!

Nu åker jag snart!


Ja, då är man på väg igen... Arslet fullt av stickor!... Glömde polera kvasten...

och inte hittade jag kattfaan heller...

så jag fick ta grannens...

och den är röd...

 så nu får de andra kärringarna nåt å skratta åt...

Men jag har iaf... 1 espressomaskin med mig... man är väl modern!!

(lånad)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards