Alla inlägg under juni 2011

Av Annelie - 30 juni 2011 22:23

Har hört att bilden av min groteska fot inte ville visa sig för alla men var inte sorgsna för det är "faan" inget att se!


I veckan!

En hel del "knutning", Bergnäset, stan och Aronsbadet bland annat!

På Aronsbadet träffade jag syster Kina, Matz och barnbarnet Arvid.

Tittat in på jobbet fram och just,

vilka godingar dom är som jobbar där.

Eva min pensionerade arbetskamrat har varit förbi en sväng - "gilla".

Ann-Louise (fd granne) har också tittat in.

Syster med man och dotter har gjort ett snabb stopp här!

Kenneth (fd granne) och hans sambo Lenas son Davve letade också sig in på gården, Davve fick prova Knut :).

Kanske glömt något!


Sjuklingar!

Johanna - att det inte kan få vara enkelt någonting, någonstans eller överhuvudtaget!

Svärfar - dåligt, men har fått komma hem efter några dagar på Sunderbyn!

Jag - jobbigt!


Tårar märker man,

men om hjärtat blöder
- vem ser det?




Av Annelie - 29 juni 2011 11:43


Det är ingen grisfot!

Det är min fot,

snygg eller hur!


Älskar värmen!

Av Annelie - 26 juni 2011 18:41

Fantastiskt rolig midsommarafton,

många så goa skratt att "anfåddheten" inträdde.

För att inte tala om alla släktförhållanden som dök upp!

Syster Karin har adopterat Sascha och Stefan

vilket innebär att jag är moster åt dom och min son Anders alltså kusin medans då Karin blir hans moster och grabbarna hans kusin.

Johanna fick alltså två nya syskon och en ny kusin. men jag har ju alltid varit hennes moster :), oja med andra ord innebär allt detta att vi trivdes i varandras sällskap!

Anders, lite Janne,  Lelle, Stefan, Johanna och Ankis vackra hår!

Karin, Anders, Jag, Janne, Lelle, Stefan, Neo och Anki!

Johanna och Sascha!


De människor som har fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel

utan de som har levt varje minut.

  

Av Annelie - 24 juni 2011 10:18

Glad Midsommar till er alla!

Av Annelie - 23 juni 2011 10:17

Här behöver städas!

Men det är alltid så mycket annat som går för just städningen,

nå gubben kan ju inte hinna med allt,

han gör så gott han kan :).


Dagen ser ut som vanligt!

Vänta, vänta, vänta!

Nej nu tycker jag att jag låter bitter!

Ändring!

Underbart att solen skiner!

Jag tror att jag ska "knuta" till centrum fram och just

och sen ska jag...

inte glömma bort karresteken som jag har på spisen!

Förövrigt fick vi den av Teija och Magnus,

så vi får tacka dom för middagen :).´


Ja nu får jag ha gubben hemma några dagar igen!

  

Just love it!

Hans semester närmar sig om än det är tre veckor kvar så kommer den närmare och närmare!

Det ska bli skönt,

både för honom och mig :).


Du får aldrig en andra chans
att göra ett första intryck.

Av Annelie - 22 juni 2011 11:36

Mera regn, eller? Nej nu tycker jag att solen kan titta fram lite, men det behöver inte bli olidligt varmt. Midsommarafton kan väl åtminstonde bli regnfritt, vi ska till systers stuga i Kusån. Alltså är det bara att belamra sig med myggmedel och gott tålamod emot dom små rackarna, förövrigt ser jag fram emot besöket. Fy nu medans jag sitter här och skriver så kommer det "sådantdärnt" blött från himlen igen, blir dom inte trött i armen av allt vattnande?

 


Av Annelie - 19 juni 2011 16:55

Boden besöket vart som väntat riktigt trevligt, god mat och trevligt sällskap. Gubbarna gick på trav och Karin, Johanna och jag avhandlade livet. Vi hade även med oss Anders Tibblin men gumman hans hoppade över, hon valde en lugn hemma dag.

Jag är mer bakis än dom som drack öl, orättvist tycker jag! Det börjar vara dags att utmana ödet och ta sig ett par kalla och det kan jag ju göra eftersom att jag ändå är bakis... 

Ikväll avslutar vi med en eller ett par filmer ihop med goda vänner! Sen börjar arbetsveckan för mina pojkar, visserligen en fyradagars vecka men jag önskar att gubben inte har så långa dagar... Jag har tråkigt när jag är ensam...


"Att vara totalt ärlig mot sig själv är en god övning"

Av Annelie - 17 juni 2011 13:14

Jösses vad tiden går...

Nu är denna vecka passé snart!


Måndag?

Check!


Tisdag?

Karin och Jan kom förbi alldeles lägligt för nu är köksfläkten på plats.

Altanen skurad och inoljad!


Onsdag?

Lekt med Kina!

Promenad med Kasper och en sväng på stadensgator i sällskap av Knut.

Lunch på Cafe Symfoni!


Torsdag?

Körde Ivar till vårdcentralen för provtagning!

Sedan en sväng till Blomsterlandet för Anna-Nora ville kompletera med lite fler sommarblommor.

Kaffe och smörgås i skuggan hemma hos dom som avslutning på den svängen.

Våran kära vän Kenneth kom och hjälpte till med listningen i hallen,

så nu ska dom bara målas så är det klart.


Fredag?

Besök av Emelie på förmiddagen!

Sitter nu och inväntar att gubben kommer hem!



Mår?

Jobbigt!

Svår startad!

Allmänt less!

Och just därför ser jag fram emot morgondagen,

 vi ska till Boden och umgås med kära Karin, Jan och Johanna och

sådana svängar ligger högt upp på "GILLA" listan.


Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards