Alla inlägg under oktober 2011

PAH

Av Annelie - 31 oktober 2011 17:47

Hej och hå livet rullar på,

Bara man ler och har viljan att gå!

Min doktor sa...

det kommer att bli bra!

Är på väg den sjunde,

tänk om jag slippa kunde!

Göteborg nu kommer jag

om endast ett litet tag!

Bäst ni snälla är,

mitt liv i era händer bär! 

För mitt liv det har jag kärt

har väl inte alltid levt som jag har lärt!

Men trots det så vill komma hem

till Rådjursstigen fem...


F..n vad jag är klämmig

hihihihahaha!


CU!


Av Annelie - 30 oktober 2011 17:09

Vi började morgonen med en dusch, sen blev det färdtjänst till Boden. I Boden väntade kära syster och make med en gröt lunch! Mätta och belåtna packade vi in oss i deras Honda och begav oss norrut, vi stannade till i  Kalix för toabesök och en kaffetår. Vi kom fram till Haparanda och Ikea vid 13.30 tiden och lyckades slå ihjäl ett par timmar på Ikea med att handla servetter och värmeljus. Tillråga på allt köptre vi en ny köksblandare som vi ska flirta med en rörmockare för montering :) tror att han känner sig träffad... Vi avslutade med ett par varmkorvar!

Nöjda med ikeabesöket sökte vi upp vandrarhemmet som vi skulle övernatta på, ett mysigt ställe med bra service. Gällivareborna Marianne och Conny hade redan dykt upp och strax efter oss kom Jokkmokksborna Inger och Stigge, jag kan bara säga med ett stort leende "vilket gäng" alla fyra är underbara människor. Vi belamrade köket och svamlade ett par timmar, jo jag håller ju på att glömma... dom andra firade av att Inger och Stigge legaliserat snusket och gift sig. Dom ska förnya löftena en annan gång och då ska vi vara med och köpa stenar åt dom.

När hungern satte in begav vi oss till en restaurang i närheten, mmmmm, jag åt fyra små rätter och Lelle tog filé black and white + att jag fick halva Karins efterätt. Efter den trevliga stunden återvände vi till vandrarhemmet för att fortsätta umgås, jag varade inte så länge men vad gör det när man är nöjd med kvällen.

http://www.haparandavandrarhem.se/


Efter en halvdan natt (har svårt att sova borta) åt vi gemensam frukost i köket och sen eftersom vi varit så smarta att göra bort Ikea redan på fredag så började vi rulla hemåt. Snacka om att det var trafik norrut och var det bara hälften som skulle på Ikea så fick dom nog köa en hel del...


Borta bra men hemma bäst!

  




Av Annelie - 27 oktober 2011 22:18

Illa, illa Lhf!

  

Man måste göra mål på sina chanser!





God natt alla goa vänner och alla som jag känner! Nu ska jag sova så att jag orkar med helgen! Hoppas att jag orkar vara delaktig... och det gör jag för jag har bestämt mig... jag får väl sova nästa vecka :)...


  

Av Annelie - 27 oktober 2011 14:53

Det blir inga revbensspjäll idag det blir köttbullar, makaroner och såsresterna från igår! Alltså jag tycker att två av fyra dagar är bra resultat på min matsedel. Ska försöka mig på en ny matsedel till veckan för nu äter jag inte hemma på ett par dagar.


Biverkningar - förutom allt annat så har jag fått kräkas och må illa lite grann :(

Mående - andningen bättre, mindre skvalpande :) (alltså vätska i kroppen).


Alltså nu väntar jag på att middagen ska bli klar och att klockan ska bli 19.00 så hockeyn får börja :).



CU!

Av Annelie - 26 oktober 2011 20:29

Igår ökade jag mitt tablett missbruk med en tablett till, morgon och kväll. Nu har jag bara en ökning kvar till full dos! Ska bli intressant och se vad "pest" sjukan gör om det visar sig att det är bättre än jag tror när jag blir av med biverkningarna.


Förövrigt sprack matsedeln redan idag! Det blev hasselbackspotatis, högrevsstek och sås på stekskyn, så det gjorde inte något att jag slapp köttbullarna.


Godingarna från Boden har varit förbi en sväng idag, pengaärenden "hehe" så vart dom blåsta.


Lennart har målat och donat, duktig gubbe!

 Ibland funderar jag på hur han orkar med alla mina påhitt!


Ja imorgon är det dags för Luleå hockey och visa vart skåpet ska stå, bortamatch mot Växjö! Hett tips till alla som spelar Power Play x,1,x,12,1x2,1,1,x2 :) då blir det catching i börsen!


Om inte annat så förlorar du inte så mycket!


Av Annelie - 25 oktober 2011 14:44

Vilken fantastisk överraskning min "raring" har meddelat mig! Jag fick en kortvecka väldigt kort :) jippi, gubben är ledig resten av veckan! Det innebär inte bara att jag älskar när han är hemma utan att allt kommer att gå  i lås till helgen :), kan bara inte le nog :)!

I eftermiddag ska vi till storheden och handla, svärmor och svärfar får också följa med. Mat, torrvaror och målartvätt :), med andra ord äntligen lön!


Jag har försökt mig på att göra matsedel för halva veckan i alla fall...


Måndag - det skulle blivit köttgryta, men det blev soppa med kött, lök, potatis, morötter, vitlök, vitkål, chiliflakes och kalvfond. Jesse agerade kock!

Tisdag - "typ"spagettirätt, spagetti, korv, bacon och grädde, gratinerat med ost! Jesse kockar igen!

Onsdag - köttbullar, gräddsås och potatismos.

Torsdag - revbensspjäll, pepparsås och potatis.


Förövrigt är jag superduperglad - JOHAN JOBBAR :) och har gjort några dagar nu :)!


Av Annelie - 24 oktober 2011 21:10

Förlust

:(

Av Annelie - 24 oktober 2011 18:52

-     Snart dags för match! Fasiken vad jag håller tummarna!     

*****



Annars är det som vanligt, längtar till helgen  ! Tänker inte säga något förrän det är bestämt  !

*****


CU!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards