Alla inlägg under december 2011

Av Annelie - 31 december 2011 14:43

 Gott Nytt År!



Av Annelie - 30 december 2011 11:27

Det händer inte så mycket i dessa dagar, har fått vara ifred under julhelgen och dess klämdagar. Visserligen har jag varit och tagit prover men det börjar höra till vardagen, lite samtal från sunderbyn om bland annat tidsbokning till kuratorn. 


Jag tycker att det är skit trist att jag inte kan nyttja att jag orkar mer i vardagen eftersom jag har så ont i "nålen", verkar som att jag bara kan behålla den i drygt en vecka ibland två innan jag måste byta.


Nåväl det är inte bara tråkigheter, jag har fått ha gubben hemma i två dagar och det är så skönt. Han har haft semester torsdag och fredag så vi får en riktigt långhelg tillsammans, ljuvligt!



Av Annelie - 25 december 2011 14:05

Tack för en mycket trevlig julafton!


Vi firade den i Boden hos kära syster Karin och svåger Jan, med i gänget var deras dotter Johanna, mor och far. Vi åt ett fantastiskt julbord lagat med kärlek av värdparet. Det vart en mycket lugn och fridfull tillställning, väldigt familjär och varm.


I dag blir det "soffsitt" och kanske någon go film! Jag har lite ont i magen eftersom att jag bytt nål, nu hoppas jag att det inte blir lika ont som förra gångerna eftersom att jag vant in den nya nålen i tre dagar. Det är bara att hålla tummarna! Med vant in menar jag att jag satte den nya nålen för tre dagar sedan och har matat den med medicin två gånger om dagen sen dess, fick det tipset av en internet vän och för henne fungerade det.


Ha nu en fortsatt trevlig helg,

kram på er. 

Av Annelie - 24 december 2011 09:47



Bloggläsare jag vill önska er en riktigt

 God Jul.

Av Annelie - 19 december 2011 18:22

Jag har nu överlevt att plocka stygnen efter utdragningen av tänderna, men det var tufft trots bedövnings spray och väldigt rar tandhyginist. Nacken darrade och tårarna rann precis som det brukar vara! Tandläkaren var också med och ville kolla vilken tand som ska lagas och prata med mig angående bedövning och förberedelser för ingreppet. Tyvärr så får jag inte ta den lilla "supen", midosolan, på grund av PAH sjukan, annars sägs det vara ett bra alternativ för oss skrajsna.


Dietist besöket var lika meningslöst som förra gången, men nu slipper jag gå dit för vi ska ha mail kontakt istället.



Ta hand om varandra!

Av Annelie - 18 december 2011 12:57

Det gör inte lika "jä..a" ont idag, smärtan är kanske på väg att släppa för denna gång. Om det då är sant så har jag en våldam tur (eller otur) för jag har tid till både dietisten och tandhyginisten imorgon och hade inte kunnat åka dit om smärtan fortfarande var på topp. 


Trevligt när kompisar bara tittar in för att titta till, Ann-Louise och Lasse fick kvällen att rulla iväg en stund och det var ju bara bra för jag gillar inte att vara ensam.   ! Helena och Teija är också duktiga på att dyka in på en snabb sväng, Anki och Anders kommer då och då på en kaffetår och tv-stund. Kenneth och Lena kommer också förbi nu och då, sist fick jag mig en liten tomte av dom som nu står och vaktar hemmet   .


Kram och ha det!



Av Annelie - 17 december 2011 16:59

Nu är det några dagar sen! Men har inte legat inne med några nyheter utan mest legat inne på soffan... hahaha, jag kan ju försöka vara rolig eftersom att jag inte är har varit det på hela veckan. Jag har så ont i magen där nålen sitter så jag ligger mest och vrider mig, ser fram emot när smärtan börjar släppa och det bör bli till veckan, för har jag nålen mer än en vecka så börjar den värsta värken och smärtan ge sig. Men tyvärr så blir jag väl tvungen att byta ställe för att det blöder eller blir infekterat det vore så typiskt min otur.


Nå undra om jag inte har något kul att berätta när jag nu har "häft" ur mig mina klagomål. Jo jag har en fantastisk man som orkar med mig och det är inte bara kul utan det är underbart, kärlek till honom. Förresten är han på julfest ikväll och jag hoppas att han kan slappna av och ha riktigt trevligt.


Kul, kul nu fick jag sällskap, Ann-Louise och Lasse!


Av Annelie - 13 december 2011 20:20

Det händer inte så mycket runt mig just nu, väntar på tider hos tandhyginisten och sjukgymnasten. Annars är det väl sömmarna där tänderna suttit som ska hela. Sen blir det bara att vänta...


CU!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards