Alla inlägg under maj 2013

Av Annelie - 30 maj 2013 22:38

...funderingar känns det lite bättre! Men det är trögt för närvarande, jag önskar att det blir höst fort så jag kan ta tag i mitt liv. Jag tror att för varje dag som går förstår jag mindre och mindre dom som går med ständig smärta, hur f...n fixar ni det?

Jag tackar min familj ytterligare en gång ni är fantastiska.

Av Annelie - 30 maj 2013 14:59

...är ett brett och laddat ord! Sorg är ett tillstånd som kan användas i många syften! Sorg är en känsla, ett humör och en fas! Sorg kan alltså definieras på många sätt, det kan gälla människor, ting eller mående.

Alla lyckliga familjer liknar varandra, men varje olycklig familj är olycklig på sitt sätt!

Att vi tycker synd om oss själva utesluter inte att det kan vara det!

Bekymmer är pinnar som finns på stegen som leder till himlen!

Det är bättre att ha det halt och glatt än att gå i lera och sörja!




Av Annelie - 23 maj 2013 13:15

Jag och Lelle tog oss en sväng till Umeå för att hälsa på våran vän Micke, vi passade även på att träffa Maria från min gamla PAH familj. Jag blir så glad av att se henne och att få ge henne en kram, hoppas att hon vet vad hon betytt för mig genom tiden när jag hade PAH. Hon är den varmaste av all sjuksköterskor jag träffat och det är många! Jätte trist att min lika rara doktor inte var anträffbar men Maria skulle framföra mina kramar och hälsningar till honom, han är en av väldigt få som hittade mitt sanna jag på en gång. Han förstod på en gång vilken "hare" jag är och vilken "vel" moster jag är vilket innebar att han rätt och slätt inte gav mig några alternativ utan sa "så här är det, så här blir det" vilket fungerade super bra på mig. Jag kunde till och med sov relativt bra under deras vård fast jag visste vad som fanns framför mig och det betyder inte lite.

Angående våran vän Micke så ligger han på rehab i Umeå efter en skoterolycka, hans första dom var att han skulle bli lam från midjan och ner. Men det visade sig att nerverna förmodligen "bara" var klämda och att rörelsen skulle komma tillbaka, det är då värre med kotorna som dom har spikat i och lagat med ben från höften. Ryggen orkar inte ännu hålla upp kroppen, detta är som jag tolkat det hela. Men tur i oturen så är han ett "tjurskåp" och kan nu lyfta benen liggandes vinkelrätt mot magen, han vänder sig även själv i sängen och kan cykla sittandes. Jag kan bara ge han en eloge för sin attityd och kämparglöd, jag vet hur svårt det kan vara!

Med andra ord så hade vi en lyckad tur jag och gubben, vi fick uträttat det vi ville och hade underbart sällskap på bilturen utav varandra.


Av Annelie - 15 maj 2013 17:41

...tittar ut! Har inget att tillföra! Dagarna går fort med hjälp av min rara svärdotter, hon tittar till mig på dagarn.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards