Alla inlägg under september 2013

Av Annelie - 29 september 2013 14:10

...tider! Idag är en skit dag har inte sovit speciellt bra hur jag än legat har det gjort ont! Värktabletterna har inte hjälpt känns det som, nu har jag tagit nya så att jag kan vara en solstråle när gubben kommer hem. Sov gott från grinfian! Med andra ord ska jag vila en timme...

Av Annelie - 28 september 2013 22:22

Av Annelie - 28 september 2013 11:21

...min lilla gubbe! Trivs inte med att han är borta och det är ytterligare en natt kvar till utan honom! Nåväl han är värd att få vara fri en helg, men det räcker med en helg varje år.




Idag flyttar min son och sambo till ett riktigt hem, alltså en större lägenhet. Jag kan inte kalla en etta ett riktigt hem när man har ett ordnat förhållande och ska bli fler till jul. Jo vi väntar på att Siv-Rut ska få se dagens ljus.




Barnbarn är livets efterrätt.

Av Annelie - 26 september 2013 19:21

...i kroppen och knoppen efter en pärs som igår! Sovit i princip hela dagen! Jag var alltså till Sunderbysjukhus och undersökte min fistelhistoria för att få reda på om det är ok att släppa ner tarmen (bli av med stomin) och jag hinner jaga upp mig i så hög grad att jag vibrerar trots lugnande tabletter. Nå jag överlevde och fick med mig ett (relativt) positivt besked. ÄNTLIGEN! Doktor Christoffer började med att fråga hur jag har det och eftersom jag hade bestämt mig för sanningen och inte svamla till det sa jag precis som jag känner och känt hela våren och sommaren. "Jag önskar att någon annan fått mina fina lungor och jag hade fått dö" jag har nog ingenting som varit så fruktansvärt jobbigt som det här att jämföra med, inte ens transplantationen. Sedan så bröt jag ihop! Att bryta ihop och gråta är väl inte speciellt ovanligt för att vara jag, men att erkänna mina inre är väldigt ovanligt.
Nåväl operation blir det! Men när det blir vet jag inte och inte heller vad dom kommer att göra! Men det jag vet är att bukhinnan kommer att lagas så brocket försvinner vilket innebär att jag kan börja träna och det är det viktigaste. UNDERBART! Jajaja det kommer att ta emot för jag är ju lat som person men jag måste för jag har aldrig rört mig så lite som det senaste halvåret. Det blir nog bra! Förmodligen blir jag så nöjd över att inte ha ont så det går av bara farten.

Hoppas jag!



För övrigt har jag "ramlat" i badkaret och hallen förra veckan med påföljd att jag har blåmärken överallt och en stor bula i huvudet. Jag har misstänkt att ett revben råkat illa ut, men efter läkarbesök igår var det två. Förmodligen sprickor och blödningar runtomkring men ingen ide att röntga för dom gör ändå ingenting.
När jag ändå klagar så har ja fått en penicillin kur till för urinvägsinfektion!

Vidare så finns det ljuspunkter i mörkret idag! Jag kom på att det ska bli kul att julpynta i år och det var länge sen den känslan fanns hos mig.

Av Annelie - 26 september 2013 07:52

...i sängen och klockan är 07.45,
har precis skickat iväg min gubbe på en liten fiske resa.
"Nice" för honom!
Han behöver få ledigt från sin gnäll Fia, han behöver frottera sig med grabbgänget, fiska, umgås, bada bastu och "pimpla" lite.
Önskar nu bara att allt går bra med bilresorna, båtsvängarna och bastubadandet,
alltså att dom inte skadar sig i trafiken, på knivar eller när dom eldar.
Denna resa är återkommande varje år och än har jag inte sett någon fisk men jag kanske blir överraskad iår.

Hahaha...

Av Annelie - 25 september 2013 13:04

Hatar min panik över gröna, vita och blåa rockar! Förmodligen hade det inte hjälpt om dom var nakna heller för jag har en läkarskräck som inte går att beskriva, det går visserligen bättre med 10 mg stesolid innan besöken men jag darrar och gråter ändå. PANIKÅNGEST! Idag ska det kollas både fram och bak om min underdel är hel och redo för vanliga toalettbesök, alltså bli av med stomin och då samtidigt laga bukhinnan så bråcket försvinner.

Sunderbysjukhus

Av Annelie - 23 september 2013 21:08

...25 åringen

Av Annelie - 23 september 2013 21:03

vad jag slarvar med skriveriet...missade svenska lektionerna...oxå!



Och förresten så är ängeln...

Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards