Alla inlägg under oktober 2013

Av Annelie - 30 oktober 2013 20:45

När då äntligen kallelsen kom...
äntligen skulle jag få igång ett någorlunda okay liv.
Bort med brocket så att jag skulle kunna röra mig normalt utan att få straff för minsta lilla.
Livet är lite sådant, jag får välja ska jag handla idag och bli liggande imorgon?
Kan jag göra det här idag? Eller måste jag hålla mig lugn för jag har uppdrag imorgon.

Nå jag kommer lite sent med historian om bråcket, men det har varit mycket att smälta.
Här är den nu håll till godo ni som vill!
Syster yster en av mina tryggheter i livet var med mig till inläggningen annars hade jag nog inte varit där

Onsdag 9/10-2013
Inläggning kl 13.00
Pratade med doktorn,
till och med två gånger om precis samma sak (det har dom tid med).
Pratade med... sjuksköterskan och blev inskriven, fick alltså en säng och
eget rum efter eget önskemål!

Lelle, Jens och Johan dök in på kvällen en sväng.

Sen blev det lavemang i båda hålen, törs knappt säga att jag grät inte en droppe.
Det är värre att få lavemang nerifrån än i båda hålen i stomin.
Inge mat efter 00!

Torsdag 10/10-2013
Hungrig!
Kallad till operation "typ" kl 14.45,
Tillbaka på salen 19.30
Hungrig, men kan inte äta!
Hade sond, hmmm
Kommer inte ihåg vilken dag dom tog bort den men någon mer sådan står på aldrig listan nu mer...

Vidrigt!

Fredag 11/10-2013
Ont och klagar.
Personalen grinig för att jag inte rör mig, magen kommer inte igång om man inte är uppe på benen...
Som om jag inte vet det...

Lördag 12/13-2013
Säger att detta är inte rätt!
Känner mig förbisedd...
Kan inte bajsa...


Söndag 14/10-2013
Ondare och ondare varför hör dom inte på mig?
Kan f..n inte stå.
Magen har inte kommit igång än, fick olivolje lavemang och andra medikament för dessa problem.

Måndag 14/10-2013
Sovit dåligt aj...
Inga vita kroppar! Hög sänka! Lite feber!
Akut lungröntgen och skikt röntgen med kontrast på magen.
Kontentan ät inget mer det blir akut operation ett nytt brock har uppstått.
Opererad på kvällen och tillbaka på salen på morgonen.
Orkar inte!

Tisdag 15/10-2013
Jag - det stämmer inte än heller.
Personal - upp på benen nu!
Jag -kan inte...
(Min känsla, jag är värdelös)
Personal - äter du middag i matsalen idag...
Jag - (tårar) gå nu för jag ska sova!

Ojojoj jätte ont igen...
Nu skiter jag i allt!

Onsdag 16/10-2013 tidig natt.
Ont!
Akut röntgen, sluta ät.
Det blir ytterligare en akut operation på grund av tunntarms brock.
Operation på natten tillbaka på salen på förmiddagen.
Låg hela dagen, tre buköppninar på 6 dygn och ja jag tycker synd om mig själv.

Torsdag 17/10 - lördag 26/10 2013
Dessa nio dagar sov jag, vilade jag och lyssnade på mig själv.
Doktorerna kämpade ihop med varandra för att få bukt med mina vita blodkroppar som rymt och
med att försöka få bukt med sänkan.
Fick en påse blod för helt plötsligt var det lite (farligt) låga värden.

Lördag 26/10-2013
Utskriven och njuter av min familj!

Söndag 27/10-2013
Utvilad efter första natten på 17 stycken som jag har kunnat sova på sidan ...


Delar med mig av ett några bilder på armar och ben...

Till och med cvk på benet...




Älskar er alla på mitt lilla vis!




Av Annelie - 30 oktober 2013 17:18

... kom kallelsen till operation angående bråcket. Och sen då? Ops fick främmande, berättar imorgon...

Av Annelie - 9 oktober 2013 18:52

Jag blir bara galnare och galnare...

Av Annelie - 6 oktober 2013 12:22

Trevligt värdpar!

Goa gubbar!

Av Annelie - 5 oktober 2013 09:48

Eller något sådant!
Uppe i ottan 08.40 och det var länge sedan, jag har tittat på Nyhets morgon med ett inslag från en tjej på 22 år som genomgått en hjärttransplantation. Verkade ut att vara en mycket stark kvinna med allt hon genomgått och ändå stråla en sådan possitiv energi. Det är fantastiskt detta med att kunna flytta organ och vävnader mellan människor, det är makalöst att det fungerar.
Att få en sådan chans är sanslöst! Från att i tysthet sagt hejdå till alla runtomkring och sedan helt plötsligt få samtalet och vips 8 timmar senare be narkosläkaren - se bara till att jag vaknar. Om än att det tog ca 4 veckor efter operationen som jag fattade att det hade gått vägen, jag hade fått en ny födelse dag 20120130. Jag kommer att vara evigt tacksam mot de människor som gett mig chansen att leva vidare!

Idag är vi bjudna på middag och hockey kväll, nice! Trevliga människor, god mat och vinst till luleahockey blir en kalas dag.






Erfarenhet är förmågan att känna igen ett misstag och ta sig ur det innan man gör om det igen.

Av Annelie - 2 oktober 2013 21:33

Sådan tur hade jag inte!
Slut på matchen!
1-0 efter förlängning och straffar!

Och jag är lika glad ändå och tror att lyckan vänt!


*******


Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.









Av Annelie - 2 oktober 2013 17:38

Idag festade vi till det med go' middag!
Jens bjöd på oxfilé
och
till den åt vi
gratäng, pommes, Caj P:s peppar sås, beasås
och
en jätte god sallad.

Tror att min otur vänder nu!
Jag har till och med spelat 5-2 till luleahockey i kväll på hemma plan mot Leksand
och blir det så tror jag på mirakel.


Av Annelie - 1 oktober 2013 19:13

Jag fick nytt penicillin idag av doktor Moberg på Hertsön,
bakterierna ville inte försvinna av den första sorten.

Har inte hört något ifrån kirurgen!

Har äntligen klagat på soffan som vi köpte i januari,
En söm som gått upp,
Väldigt ner sutten!
Fåtöljerna är gungiga och känns rangliga!
Och det var inga billiga möbler!
(Tack Janne)
Dom kommer i morgon och besiktar möblerna.

Äntligen är räkningarna från bergenudds bygg på rätt väg!
Använd er inte av det bolaget om ni kan låta bli!
Dom kör över dig som försäkrings ägare när det gäller sådana ärenden.
Dom fördröjer arbetena hur länge som helst,
alltså blåser dom även Trygg-Hansa.

************

Jag är jätte nöjd med tv-rummet förutom tavlan!






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards