Alla inlägg under januari 2014

Av Annelie - 31 januari 2014 13:05

..."svärdotter" Maddes ord på min tvåårs dag. När jag läste hennes blogg hade hon skrivit dessa varma ord om/till mig.



Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min svärmors födelsedag. Hon fyller 2 år. Svärmor? 2 år? tänker ni då, nu måste hon ha missat att sätta en siffra framför 2an (tyvärr inte bakom svärmor, riktigt så ung är du inte haha), men nej, för två år sedan fick min svärmor byta lungor. Hade hon inte gjort det hade hon inte funnits här med oss, så därför är detta en så otroligt viktig och fin dag och därför är det hennes 2årsdag.
Jag kommer ihåg den här tiden för två år sedan. Jag hade just fyllt 18 år och var nyförälskad. Jag och Jens hade bara hunnit träffas 2 gånger innan han skulle fara ner till Göteborg och hälsa på sin mamma, som jag inte kände. Jag hade träffat henne någon gång snabbt långt innan, men aldrig som Jens tjej.
Tänk, två år senare är hon en av de viktigaste människorna i mitt liv. Hon är en sån man kan prata med om precis allt, för hon är så himla bra på att lyssna och ge råd. Hon är min vän. Hon är mamma till mitt livs kärlek. Hon är farmor till min dotter. Hon är en av de snällaste människorna jag vet och mitt liv vore inte detsamma utan henne.

Grattis på din 2årsdag Ankan ?



Och
då som "vi" säger fick jag ta fram kökshandduken.
Vackert
??

Av Annelie - 30 januari 2014 13:27

Njurfunktionskoll - check, ok
Hjärtkladdografi - check, ok
Lungröntgen - check, vg
Spirometri - check, vg

Läkarsamtal - check, nöjd och belåten var hon, Marita Gilliam.
Sköterskesamtal - check, vi är överens.

Får åka hem idag,
Planet går 16.15

Hem ljuva hem.

Av Annelie - 29 januari 2014 20:42

...har mina tankar varit hos dom/dig som gav mig en andra chans, tack till er/dig som i eran sorg var beredda att donera. Värme och kärlek.

Idag fyller jag 2 år och det är en av de viktigaste dagarna i mitt liv, underbart att leva. Jag är så lycklig att jag får fortsätta trots allt annat som inträffat i samband med transplantationen. De problem som tillkommit är inte livshotande vilket sjukdomen var, alltså den som jag hade innan operationen. En lungtransplantation är ju inte heller hundraprocentig, men jag fixade det.

Gerberor och rosor till min donator
och
mig själv.

Nu ligger vi här i hotellsängen och ser tv, vi inväntar även John Blund för han hittade inte oss igår/inatt. Hoppas på en bättre natt, annars sover jag nästa natt.



Hipp, hipp, hurra!

Av Annelie - 28 januari 2014 19:52

Ligger i hotellsängen och ser Skellefteå-Luleå kämpa om vinsten ikväll, hockey är fysiskt och detta är hett! Mycke gruff och knuff! Tyvärr leder Skellefteå efter första perioden men lugn bara grabbarna vaknar (hoppas vi) i resten av matchen. Hmmmm 3-0!

Helt okay rum!



Tack vare skit taxi bolagen här i Göteborg, dom som ska ha hand om färdtjänsten kom vi oss inte iväg någon stans. Vi hade tänkt oss in till Nordstan och bland annat äta men det tog över en timme att sitta i olika telefon köer. Det slutade med att vi åt middag på hotellrummet!

Faktiskt var det en suveränt god pizza!




Ha de!

Av Annelie - 28 januari 2014 11:55

Ja!
Hatar att vänta!

Av Annelie - 26 januari 2014 15:40

Vi vart glatt överraskade idag!
Det ringde på dörren och vips stod Teija och Magnus Uhlander i hallen.
SÅ kul och dom gav sig tid att dricka en kopp kaffe.
Underbara människor!

Tjurade en bild från er!
Kramelikram!

Av Annelie - 23 januari 2014 10:56

Igår vat det provtagnings dag!
Urinprov och proverna till Sahlgrenska!

Av Annelie - 21 januari 2014 20:54

Hipp, hipp, hurra idag har Madde sin 20 årsdag.

Vår svärdotter hon är
och vi håller henne så kär!
Hon är lätt att ha som vän
och det hade jag på känn.
Jens har lyckats bra
när han henne ville ta.
Från deras kärlek Klara kom
och vi är nöjda lik-som.
Hipp, hipp hurra för Madde idag.

Vacker som få!
Kram och tack för gott fika idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards