Alla inlägg under november 2014

Av Annelie - 28 november 2014 22:02

...det mesta just nu! Ja till och med Bloggelie blir mer bortglömd än någonsin, det blir långt mellan uppdateringarna. Ska bara nämna mina tre största aber just nu och det är
1. Ekonomin är inte kul, försäkringskassan tar god tid på sig att behandla min fråga om nya sjukdagar. Jag är sjukskriven på papper men vad hjälper det? En bra att veta - bankerna slutar ta emot och växla in mynt i februari (201502).
2. Operationen! Tror att sjukvården skiter i mig!
3. Har bara en session kvar hos min kurator, det är inte okay. Hon har räddat mycket av mina tankar och lyckats ge mig hjälp till en hel del i livet. Hade behövt få mer tid med henne!




Alltså prinsessan Klara har varit här och förgyllt några stunder denna veckan, dagarna blir intensiva och korta ;). Jag blir trött och inte blir det mindre ont men hon gör oss glada, hon är ett riktigt energi knippe. Hon tvillar till det så jag faktiskt glömmer bort min ångest och mig själv ibland, vilket är väldigt nyttigt.


Av Annelie - 18 november 2014 20:00

...med middagen och den var jätte god plus super trevlig, vi fick ugnsstekta rotsaker och fläskfilégryta. Som sagt med det i bagaget trevligt och Luleå vinst lämnade vi kalaset redan "typ" 23.00 Tror nog att jag klassas som tråkig men jag orkade inte längre, hade då varit från 16 tiden. Jag var mer än nöjd, många kramar och en go puss kan man leva på ett tag.

I skrivandets stund sitter jag och gubben framför tvn och ser ytterligare en hockeymatch, Brynäs-Luleå, håller tummarna för vinst. Imorgon har redan halva månade gått och inget brev från Uppsala angående operation, inga klartecken från försäkringskassan om fortsatt sjukpenning.




Mamma och pappa var hit och underhöll mig en sväng igår och idag var dom hit med nybakade bullar,
det är vardags lyx.




Kram till alla er som läser och tittar in till mig på bloggelie.

Av Annelie - 15 november 2014 14:59

Den 8 november slutade jag med antibiotika mot urinvägsinfektion och igår började jag om!
Först en 5 dagars kur 3/ dag och nu 10 dagar 3/dag med selexid.
Det känns som att kissa taggtråd och det var 10 minut "typ".
Ogilla!






Nu till dubbel gilla!
Vi är bjudna på middag till underbara vänner,
tillsammans med vänner.
Efter den blir det hockey tv där jag tippat 5-2 och 3-1
håll tummarna.




Ha en trevlig kväll.

Av Annelie - 13 november 2014 18:53

Idag har gubben och jag varit gifta i 26 år,
inte alltid en dans på rosor men inte farligt taggig heller.
Vi har avnjutet den traditionella smörgåstårtan
tillsammans med familjen.
25 av 26 bröllopsdagar har vi ätit just smörgåstårta,
det har blivit en tradition.

Av Annelie - 11 november 2014 14:29

Igår var det dags för kurator besök, skönt för nu var det länge sedan. Jag är som jag är och det hjälper inte att försöka "gömma/glömma" saker för mig längre. Förut kunde ja nog bestämma mer över min hjärna än vad som går nu, jag har/får mer och mer ångest. Må i alla fall lunde jag gå därifrån och må bättre och det är ju det som är meningen.

Jag är lite orolig över att jag är så slut! Trött som en tonåring, slut i kroppen som (tror jag) efter ett maraton lopp. Tuppade av på tv-rumsgolvet igår och det var länge sedan nu, jag är lagom blå på höger höft och armbåge. Det positiva är att glasögonen höll fast dom flög iväg.

Sista provtagningen visade för lite järn i blodet så nu har jag börjat med järntabletter.

Jens vill ha barnpassning medan han springer i tvättstugan men jag orkar inte, trist!

Av Annelie - 9 november 2014 17:45

De unga vuxna har lämnat oss efter en god middag.
Äntligen har huvudvärken lugnat sig!
Jag har suttit med datorn en stund och gick in på denna blogg
och skrotade omkring.
För 3 år sedan baxade dom in mig i en ambulans
som tog mig till kallaxflygplats där ambulansflygplanet väntade.
Det var då jag flögs till Göteborg för transplantations utredning på sahlgrenskasjukhuset.

Med det inser jag att jag har haft tur!
JAG LEVER!


Av Annelie - 9 november 2014 15:00

Dagen till ära vaknar jag med stans huvudvärk! Jag orkar inte fira varken pappa eller svärfar, det får bli en annan dag. 2 alvedon och senare en tramadol och värken ger inte med sig, orkar inte hålla upp ögonen. Fördelen är att det är inte är ont i fläcken, jag brukar kunna ha ont i en fläck i skallen som att det sitter en het strumsticka där. Den värken är jag lite orolig för!




Dagen till ära lagar Johan och Madde middag, pastacarbonara. Det blir kanon! Om dom inte fixat det tror jag att det blivit kaffe och bröd hela dagen.

Av Annelie - 4 november 2014 16:51

...igen!
Ny antibiotika!
Feber!
Less!
Förra kuren slutade i söndags!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards