Alla inlägg under december 2014

Av Annelie - 31 december 2014 23:57

Gott Nytt År
alla kära, nära, inte så nära, bekanta, obekant, vänner och alla andra.

Av Annelie - 30 december 2014 19:51

...Carina och Robban tittade in fram och just, superkul dom är en fantastisk familj. Jag och gubben måste ta oss i kragen och dyka ner hos dem.


Besöket på akuten resulterade i att fortsätta med penicillinet och låta såret drenera och läka sig själv. Kändes mer kompetent denna gång, nice med kvinnliga doktorer som förstår underredet.


Längtar tills imorgon när vi ska få låna prinsessan, ohhh vad vi ska mysa.

Av Annelie - 30 december 2014 13:50

Tillbaka på akuten, sunderbysjukhus!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Ha, såg ni ingen dubbelhaka!
Snart upp i stolhellvetet!

Av Annelie - 29 december 2014 20:57

Jouren, stadsvikenshälsocentral!
Kort och gott, även det ett skit besök! Antibiotika, Clindamycin Orifarm,
150 mg 3 gånger/dagligen.
Men faan vet om hon visste vad hon pratade om eller vad hon såg!


Nya tag imorgon!


Jo förresten träffade två solstrålar på Storheden,
Sussie med dottern Sandra.

Av Annelie - 29 december 2014 15:00

Självklart inte!
Ett av mina tokiga på hitt!

Blev och ringa doktorn istället!
Ont!

Av Annelie - 28 december 2014 18:30

Lika påhittig som vanligt, men bara 1 % av all tokigheter blir av. Just nu verkar det som att den procenten blir imorgon, ikea står på schemat. Går på dunder värktabletter, men va faan något ska jag väl kunna göra. Jag måste ju passa på när jag har lillagubben hemma.

Jag var för övrigt till akuten på juldagen, problem med operationssåret. Kändes som om hela såret höll på att spricka, tror att jag fått "typ en varsamling" i såret. Men det känns bättre nu för jag tror att den antingen tömt sig eller blivit mindre på grund av salvan jag fick på akuten.

Av Annelie - 27 december 2014 20:12

Ja nu väntar vi på nyårshelgen, julen har flugit förbi i en rasande fart. Vi började stöka dan före dan före doppardan med att inhandla julmaten och lägga in sillen, göra laxrullar och Janssonsfrestelse. Vidare på dan före doppardan så hjälpte vi tomten att slå in paket och planera för doppardan. Vi vaknade i lugn och ro på julafton, skönt att inte vara stressad. Lennart slog igång grytan med revbensspjäll och skalade potatisen, han pysslade sedan på mest hela dagen. Svärmor och svärfar hämtades och Anna-Nora hjälpte till med dukning och dylikt. Vi åt och åt och åt tillsammans med Jens, Madde, Klara, Johan, Lelle, Anna-Nora, Ivar och jag, vi njöt och blev som vanligt proppmätta.





Paketöppningen gick i racer fart, tror att de flesta vart nöjda. Jag kan i och för sig bara tala utifrån mig och jag vart super nöjd. Min mans min säger att han också blev glad, bland annat två upplevelser med våra pojkar.



På Juldagen vaknade jag av potatisgratäng doft, Lelle hade klivit upp tidigt och hunnit gjort två gratänger som skall ätas upp på annandagjul när svärmor fyller 80-år (han gjorde två till på kvällen). Vi intog frukost och drog iväg till Boden för att rensa deras kyl på julmatsrester, samt träffa systerdotter Johanna och hennes sambo Ida. Fantastiskt mysigt par som planerar sin inflyttning i sitt nyinköpta hus som blir i mars.




Då vart det svärmor Anna-Noras 80-årsdag, annandagjul!
Hon bjöd på rostbiff, potatisgratäng, sås, sallad, bröd och ost
och till efterrätt blev det marängtårta, ett gäng med småkakor, lite mjuka kakor och cheskake som våran Madde och Jens gjort.
Naturligtvis stod det godis och choklad framme till förtäring.
Hon fick många fina hälsningar och ett av dem var från mina vänner Biggan och Ingela i Stockholm,
dom hade skickat ett kort som det var skrivet jättefint i pluss en blomstercheck så hon kan köpa sig en blomma.
Jag tror att damen ifråga vart nöjd med sin dag!


Och så här på dagen efter alla helgdagar sitter vi i våran soffa och pustar ut efter en sväng till Storheden
och
middagsrester hos svärmor.


Av Annelie - 24 december 2014 12:14

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards