Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Lagt mig!

Av Annelie - 18 januari 2015 15:05

Har just lagt mig en stund för att vila, en paus innan middagen. Vi har förberett två pajer en skinka/ost, en broccoli/bacon, skurit salladen och plockar bort allt skrot som blir. Vi väntar in Jens, Madde och Klara till mat så därför passar jag på att vila, vill ha gott om energi till Prinsessan.

Förövrigt har Lelle varit superduktig och färdigställt förådet, det var jätte bra ordning och reda (en stund iaf). Vi har även sorterat lådor och korgar som vi samlat en massa skrot i, allt har sin plats nu.

Nu är det mycket att hålla reda på, pattografi, gyn (sövning - provtagning fr livmodern), 3-års kontroll i Göteborg, kirurg besök och återkontroll till kirurgen Uppsala, allt detta innan mitten an mars. Det gäller att vara vaken! Hmm kanske är det därför jag glömmer allt annat.

Senaste operationen har gått åt hellvete! Tyvärr! Nåväl vi får se vad som då händer härnäst, kanske måste ta ett beslut om att ha somin kvar så dom får laga till brocket. Jag måste komma igång med mig själv, blir bara större och större. Jag kommer att gå sönder när träningen skall starta, axlar, knän och rygg kommer väl att "trasas". Gruvar mig faktiskt för jag har slut på både ork och kondis, hade visserligen dåligt med kondis redan innan hellvetet började. Men ork hade jag i massor kunde stå och gå hela dagarna, vara igång veckan runt. 6 1/2 års stillasittande gör inte kroppen alert, varenda muskel (om man nu ska kalla gelén det) vilar, även hjärnan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards