Alla inlägg under januari 2016

Av Annelie - 31 januari 2016 23:37

30/1-2012 ca kl 05.00 började dom operera mig, alltså dom gav mig livet tillbaka. Det tog ca 11 timmar att ta ut och sedan sätta in två nya lungor, laga en hjärtklaff och ett hål i hjärtats mellanvägg, mycket bra jobbat tycker jag. Dom ringde mig kl 20.00 dagen innan, hämtade mig 23.00 och vid 04.30 låg jag på operationsbordet. Dom timmarna var väldigt jobbiga tills jag fick (mycke) lugnande, men en eloge till mig jag var ändå närvarande både fysiskt och psykiskt.

Nå jag firade min nya födelsedag med att inhandla 3 stycken nya berlocker till mitt armband, ett hjärta för livet, vingar för min donator och tro, hopp & kärlek för det är det som behövs när livet jävlas.

Till råga på allt så vart berlockerna från alla mina vänner, jag köpte dem för det som fanns kvar på presentkortet som jag fick när jag fyllde 50 år.



Just nu ligger jag till sängs och ska sova men hamnade här istället, många funderingar finns det. Men just nu så tänker ja på våran ungfamilj som är i Sthlm, jag saknar dom.

Bild stulen från snappen. Sov gott.

Av Annelie - 24 januari 2016 21:54

...ont, det är andra dagen idag. Hostan har kommit och näsdroppet, förkylning är det sista jag vill ha just nu. Är sugen på att uppsöka kudden, men väl så tidigt det blir bara ett jäkla hostande och kraxande.




Bjuder på en bild på prinsessan Klara.

Av Annelie - 22 januari 2016 23:20

...i tv-rummet är nytt, alltså ny matta. Vi beställde arbetet för flera månader sedan men jag har varit inlagd på sunderbysjukhus så det passade inte förrän denna vecka. Fint som tusan blev det.

Före!

Efter!

Snyggt tycker jag, vad tycker ni?






Av Annelie - 18 januari 2016 23:06

Godkänt även idag,
men kommer att dras med pumpen minst fyra veckor till.
Oförändrat vad gäller omläggningen,
jumsken och perineum varje dag och låret (pumpen) varannan.
Dom tog bort ena antibiotikan,
har ju ätit två sorter.
Håll tummarna att det inte börjar pusa (vara) igen,
kul med nya ord.

Av Annelie - 18 januari 2016 15:13

På sunderbysjukhus kirurgmottagningen för sår koll.

Av Annelie - 16 januari 2016 21:34

Tulpanens dag.

Tack Kenneth och Lena

Av Annelie - 14 januari 2016 13:20

...och väntar på distriktssköterskan, hon ska egentligen vara här mellan 10 & 12. Varit uppe och torkat diskbänken, suttit i min fåtölj och knutit ihop nå sop påsar. Sen sov jag en stund och nu ligger jag alltså och väntar!

Jo angående diabetesen så har den försvunnit nu igen, nu har jag haft, inte haft, haft och nu har jag det inte. SKÖNT! Jobbigt med sprutor eller ännu mer tabletter.

Ikväll hockey

Av Annelie - 13 januari 2016 16:04

Ja jag vet inte om min hjärna och jag är så överens just nu! Igår var jag till diabetesläkaren! Kina var snäll och klev upp tidigt för att både vara chaufför och rullstolsförare, hon hämtade mig 9.30 Jag hade tid 10.10, trodde jag ja. Men icke det! Det var idag klockan 10.15, men snälla som dom var ordnade dom en tid i alla fall.

Passade på och hämta omläggnings kit till pumpen eftersom leveransen var bort tappad, dom beställdes den 16/12-05. Så länge ska det inte ta från Boden till Luleå.

Vid hemkomst hamnade jag i fåtöljen som vanligt men till skillnad från annars somnade jag nästan på en gång med en smörgås i handen.

Sen blev det middag för hela sandmans klanen hos svärmor, lasagne, tyvärr jobbade Madde. Skönt att Lelle slapp tänka på mat.

Sen en snabbis till Storheden för att hämta hem Madde från jobbet.




Kanske inte trött på men måste lägga min energi på mig själv och inte till några bovar. Det känns som att ja står och stampar och jag måste vidare...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards