Alla inlägg under november 2010

Av Annelie - 30 november 2010 14:38

Jag är visst sjuk! Nu blir det ramper och trapphiss och grejer... Vet inte vad jag tycker om det, känns som att mattan rycktes undan! Jag vill inte vara sjuk... Men det är nog dags att acceptera, om dom nu tycker att jag ska ha allt det där så är det så!

  

Av Annelie - 30 november 2010 11:52

Idag känns det som att det är fullt upp, men det är det ju egentligen inte! Jag vaknade när Lelle gick till jobbet och var vaken ett tag, det bara blev så. Johan klev upp vid samma tid för han jobbar idag, JIPPIE. Men jag somnade om och då blir man precis som om man är bakis, men det är väl okay för det är enda gången jag känner den känslan nu för tiden. Skulle gärna ta mig en pilsner eller två, hade gått bra även med en "wirre" men det går inte ihop med alla piller.   Jag är alltså tvångsnykterist nu för tiden...


Klockan 11.00 var det provtagning och 13.30 kommer det en herre från bostadsanpassningen, ska bli intressant att höra vad han har att komma med. Karin och Jan kommer som bisittare och husvisare eftersom att jag inte vill påverka mitt hjärta med att springa i trappan osv. Sen är det väl aldrig fel en sådan här gång med ett par öron extra!


Igår ringde jag om ny sjukskrivning så vi får väl se hur länge det tar denna gång, men jag är sjukskriven tom 1/12 så det är inte direkt någon panik. hoppas bara att dom inte hittar på och skriver något tokigt så att försäkringskassan får ett flipp igen!


Ja nu är det dags för julkalendern, 1960 var första året den sändes.

Hur många kommer ni ihåg?

I år heter den:

 Hotell Gyllene Knorren

 

  

 

 

Av Annelie - 28 november 2010 14:05

Ja då är det första advent! 

Idag tänds det första ljuset i advetsljusstaken. Seden är inte så gammal i Sverige, inte förrän på 1930-talet blev ljusstaken med fyra ljus vanliga i hemmen. Levande ljus har däremot alltid varit en viktig del av julen.


Middagen och sällskapet var perfekt igår! Fick träffa guldgossen Evald och hans mamma Emilia och pappa Kim, dom verkar ha en mysig liten familj.


Idag händer inget speciellt, det blir bara "chilla" och ta det lungt.




Till Anki som är i Stockholm - flyg försiktigt!

Till Niemis familj - tack för igår!

Till syster Kina - tänker på dig!

Till syster Karin - bli frisk! (Jag har torka :))

Till Biggan - du behöver vila!

Till familjen G - välkomna!

Till Ingela - 7 månader kvar till sommaren!

Till Johanna - ser fram emot att träffas!

Till Teija och Magnus - kommer att sakna er! (massor)

Jag kan nog fortsätta hur länge som helst, men jag slutar nu med att säga -

 ta hand om varandra!




Av Annelie - 27 november 2010 14:24

Fantastisk middag i Gammelstad igår, pepparbiff, ugnsrostad potatis och sås. Gott "gottelie" gott! Idag blir det middag hos Niemis, tror att det blir Tortillagratäng och det blir säkerligen supergott det också. Med andra ord har vi en lyxhelg, två dagar som vi inte behöver bry oss om middag.


PAH - Jag har lite jobbigare dagar nu, tror att det beror på kylan!

 

  

Av Annelie - 25 november 2010 17:18

Kul jag träffade en goding som kollar in min blogg på Rusta idag, alltid lika kul att få kommentarer och att det faktiskt finns sådana som orkar läsa den. Hon pratade om att ta granntanten och komma förbi någon dag, hjärtligt välkommna säger jag då till Stina och Nina!


Nu inväntas hockeykväll! Färjestad - Luleå...


PAH - För kallt för mig...

 

  

Av Annelie - 24 november 2010 20:51

Hu vad hemskt egentligen, att behöva en permobil! Men orkar man inte gå får man ta det som bjuds! Låter som att jag kommer att få låna en sådan...


Pah sköterskan ringde och kollade läget igår, alltid lika trevligt! Det känns som att dom bryr sig om...


Luleå vann igår emot Djurgården, kul, dom ligger fortfarande i topp!


Sen ska jag bara tala om att jag har världens bästa svärmor, hon var här och hjälpte mig att städa igår. Ja ni läste rätt! Hon hjälpte mig... första gången på hur länge som helst som jag orkade städa och om man nu kan vara överlycklig för det så är det precis vad jag är. Jag plockade och dammade medans hon dammsög. Visserligen ledde det till en orolig natt och lite orkeslös dag, men va faan - jag gjorde något vettigt!


Kramar till er...



Av Annelie - 23 november 2010 11:32

Egentligen vet jag inte vad jag ska hitta på att berätta idag! Kan börja med att konstatera att skidåkningen i helgen resulterade i pallplatser, visserligen inte för mig men det hade jag inte räknat med.

Sen om vi ska fortsätta i sportenstecken så förlorade Luleå mot HV71 trots att jag hade känningar på vinst :(. Nåja grabbarna får ta nya tag ikväll mot Djurgården och jag tror inte något denna gång.


Förresten så har min kamrat Monica äntligen hittat ut på facebook, har minsann väntat på henne. Vi har inte träffats på länge så vi har mycket att ta igen! Hon "hotade" med att komma förbi någon dag, SUPER KUL om hon lyckas.   


PAH - För att kommentera mitt mående så fungerar jag relativt bra, bara jag tar det lungt! Ligger på en 5:a fortfarande men i och med att jag tar det lungt och har accepterat läget så mår jag både fysiskt och psykiskt bättre än jag gjort på länge. Det finns en länk på bloggen som förklarar sjukdomen om det finns någon som är ny läsare... som är intresserad av sjukdomen.

 

Alla dessa dagar som kom och gick,

inte visste jag att det var livet!

 

  

 


Av Annelie - 20 november 2010 13:10

Japp nu har vi snart åkt våra första lopp för i år!

    

Just nu: Herrarnas 15 km - Längdåkning


Kalla tvåa i Gällivare - Längdåkning

Det är väl dessa pinglor vi hoppas på? Jag är nog inte i kondition att vinna i år, har legat på latsidan för ofta. Men svettig blir man! Ser även fram emot att skidskytte säsongen sätter fart, så man får veta om siktet är rätt inställt.


Hockeyn gick inge vidare sist, förlust mot Timrå. Idag är det nedsläpp igen HV71 - Luleå och det blir vinst, känns så i alla fall. Lycka till gubbar...


Vi har en riktigt mysig lördag, klev faktiskt upp lite tidigare än vanligt. Kan kanske bero på att Johan åkte iväg till Gällivare för innebandymatch vid 8 tiden. Senare idag kommer Anki och Anders hit och lagar middag, nice eller hur? I och för sig ska Lelle göra gratängen men jag ska bara vara sällskaps dam.


        










Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards