Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Länge sen...

Av Annelie - 22 augusti 2012 18:47

"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår!"

Jag tycker fortfarande inte om när mina fingrar inte vill fungera, det är orsaken till mina få inlägg.

Nåväl! Sen sist så har jag alltså fått en påse på magen, vilket jag inte gillar. Själva operationen gick bra jag vaknade även den gången, det gick inte med titthål så dom fick öppna cirka 5 cm. Jag har problem att få dit påsen själv för sitter jag knölas magen ihop till ett russin och står jag faller den i backen, sen finns det bara det liggande alternativet kvar och då ser jag inte vad jag pysslar med. Tur att jag har gubben och många andra som ställer upp!

Vidare så har det varit en kanon sommar, jag har haft båda mina stockholms tjejer här. Dom stannade så länge att jag kommer att sakna ihjäl mig, man skaffar sig fort en vana. Nu är det ett helt år till nästa gång! Jag har även njutit av min mans sällskap och många, många andras också. Vi har som vanligt blivit bortskämda med god mat hos syster och svåger i Boden vid några tillfällen (men vi missade kräftsoppan)

Idag har jag varit till Sunderbysjukhus och kollat mina lungors kapacitet, tyvärr hade värdena sjunkit :(. Jag använder 44% nu och för en dryg månad sen använde jag 54%, trist :(.



Kram

 
 
Ingen bild

Biggalusken

22 augusti 2012 20:18

Hur mycket längtar inte jag till er då?? Tror de på jobbet redan börjar tröttna på mitt Luleåprat. Du måste kämpa med träningen nu när i.te allt sommarfrämmande stoppar dig.:) PKK

Annelie

28 augusti 2012 18:45

Jag kämpar ;)

 
Ingen bild

A

24 augusti 2012 22:03

Jag står själv inför en transplantation pga alfa1. Blir lite fundersam över din lungkapacitet.....ska det inte bli bättre och bättre??? Inte sämre......hmmm varför blir det så????
Kram
A

Annelie

28 augusti 2012 18:44

Har bara haft en otrolig otur, jag har haft en hel del problem som typ en av 1000 har. Det är inget att oroa sig för jag önskar dig mycke lycka. Vart blir operationen? Om Sahlgrenska så är dom helt fantastiska där, ett gäng Goa änglar. Vill du prata så ring:)

 
Ingen bild

A

30 augusti 2012 20:02

Jag ska göra min i Lund. Har varit uppsatt på listan i en månad nu. Har blodgrupp B så jag vet att jag får vänta länge, tyvärr.....
Det är många tankar som hinner passera genom huvudet varje dag. Mest orolig är jag för mina barn. De är inte så gamla så det är nog därför....tänk om de förlorar sin mamma....usch
Kram
A

Annelie

3 september 2012 13:20

Ja det är som sagt många funderingar, många gråt stunder, förtvivlan och framför allt glädje. Du får gärna skriva och berätta hur det går. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards