Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Förba...d

Av Annelie - 24 april 2014 13:28

Jag blir så in i he...ete förbannad på sjukvården, jag blir så förba...d på kärringar som sitter och svarar i telefon när man ringer till sjukhus. Dom är inkompetenta på att lyssna, dom kör över en. Dom vet och kan bäst och framför allt så har dom ingen empati. Som regel pratar dom över en precis som att man är et lågväxande ogräs och dom en ståtlig talljä..l. Sen när man äntligen kommer till tals och dom råkar lyssna så kan dom inte ens säga förlåt jag hade fel.

Bara samtalet jag haft idag! Jag har som sagt en rektal fistel som skall åtgärdas av ett annat sjukhus, jag har varit i kontakt med dom tidigare och berättat om mig själv och min hysteriska rädsla och oro och tror ni det fanns med i mina papper, nähä det gjorde det inte. Detta med tremånadersgarantin är bara blähä och rekommendationer, det är nu 5 månader sedan remissen gick iväg härifrån. I och med 3 månadersgarantin så måste det skickas en ny remiss när de 3 månaderna gått, så min undersökningstid är alltså i början av juni. Detta innebär alltså operation tidigast i september eftersom dom inte har planerade operationer under semestermånaderna.

Vidare när jag ifrågasätter varför jag ska ta lavemang får jag till spydigt svar, för att tömma tarmen naturligt vis. Men säger jag - jag har ju stomi! Nä doktorn har ordinerat lavemang ett på kvällen och ett på morgonen så det så. Jag säger att jag inte förstår och då "klack" det väl till hos henne - nej då behöver du inte något lavemang för jag ser ju här att du är stomiopererad.

Sen frågar jag vad dom kommer att undersöka och vad som står i remissen, svaret blev undersöka fisteln. Ok men hur blir det med brock och stomin då, ser frågetecknet genom telefonen. Jag fick alltså framhålla att de skulle undersökas det också, ohhh ja just det var ju inte bara fisteln! F..n ta dom, jag är så less, ledsen, låg och intetsägande i deras värd och trots det så vet jag mer än dom vad som skall göras.

Detta är bara ett av många telefonsamtal och möten med sjukvården som inte fungerat, skulle nog kunna räkna upp ett helt gäng, synd att jag inte skrivit upp allt för det kunde blivit en bok, en sjukhusparodi!

Jag tror jag håller på att bli galen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards