Alla inlägg den 6 april 2010

Av Annelie - 6 april 2010 11:46

  Jag blir så irriterad!


Jag har varit sjukskriven sen augusti 2009 och kommer förmodligen att vara det ett bra tag till. Min sjukskrivning gick ut den sista Mars och då tänkte jag vara i god tid eftersom det strulat hela tiden så jag ringde redan för minst 2 veckor sedan efter ett nytt. Har det kommit undrar ni? Nej! Men det är postat i måndags, alltså har det gått 8 dagar och så seg brukar inte postgången vara. Provsvaren som skickades samma dag har kommit idag... Jag struntar väl i när det kommer för jag vet ju att jag inte kan jobba! Men det gör inte försäkringskassan eller min chef, självklart vill dom ha pappret.


Min diagnos är PAH och vad fan är det?

www.pah-forum.com


Svar:

Pulmonell arteriell hypertension (PAH) är en allvarlig sjukdom som innebär att lungornas blodkärl blir för trånga. Följden blir att blodtrycket i lungorna blir onormalt högt, eftersom samma volym blod försöker pressa sig fram genom allt trängre kärl. Hjärtat måste då arbeta allt hårdare och tar skada på sikt. Sjukdomen kan inte botas, men det finns studier som visar att behandling förbättrar symtom och ansträngningsförmåga samt i vissa fall bromsar sjukdomsutvecklingen jämfört med ingen behandling (placebo).


  Men nog om den just nu förutom att jag bara måste säga: - Det är en satans skit sjukdom! Jag kommer att återkomma och berätta mer eftersom det är mitt liv just nu! 



Ha det...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards