Alla inlägg under april 2010

Av Annelie - 30 april 2010 14:19

Sitter och väntar!


Sitter och väntar på att gubben ska komma hem, sen ska vi tillbringa eftermiddagen på Trundön. Roffe och Lasse ska bjuda på go´ middag och sen får vi väl se hur länge jag orkar vara kvar. Jens och Ice ska följa med, Johan blir kvar hemma han ska förmodligen på Allstar ikväll.


Det är skit väder på ont och gott, förhoppnings vis lugnare vid majbrasorna men mer fester inomhus. Hoppas bara på att alla ungdomar tar hand om sig själv och sina vänner! Naturligtvis gäller det alla människor men det är ju i huvudsak dom yngre som överdriver en sådan här helg. Det brukar ju bli mycke fylla och med det kommer ungdomarnas kaxighet som följs av bråk och slagsmål. Och idag är det så mycke "vapen" inblandade så det kan sluta riktigt hemskt.   


Plannja... uppryckning krävs, nu står det 3-1 i match till Norrköping. Nu måste dom vinna på Lördag annars är det över!


Nu ger jag mig för idag, Teija och Ann-Louise kom intrampande!

Ha en bra valborgsmässoafton!   

Av Annelie - 25 april 2010 23:41

Natti natt...   

Av Annelie - 25 april 2010 18:21

Söndag med basket final 2 mellan Plannja och Norrköping 0-1 i matcher, dom ska visserligen spela 7 matcher men det känns som att Plannja måste vinna ikväll. Nå vi blir några sycken som ska se den tillsammans, Niemis familj och dom är ju 4-5 st, plus fru Niemis bror Niklas. Det kommer att kännas som att det är en hockey match, fast då brukar vi vara 15 st. KUL!  


Idag vart det söndagsmiddag med budget stuk, stuvade makaroner och stekt falukorv. Helt ok i mina ögon... Har bestämt mig för att ta tag i det där med vecko matsedel igen, det blir både billigare och enklare.



Hej då och glöm inte att hålla tummarna för Plannja!!!   

Av Annelie - 24 april 2010 16:29

Idag känns det bättre...



Det kanske beror på att min gubbe är hemma och att jag accepterat att jag kanske får ett liv i samband med dropphistorian.


Vi har kommit så långt att middagen är avklarad, älgköttgryta med pepparsås, potatis kroketter och sallad. Otroligt nog så tyckte tom kokerskan att det var fantastiskt gott, jag brukar inte berömma det jag tillagar. Som regel hinner man lessna på både smak och lukt medan man står vid spisen.


Tänkte roa med  en historia som jag fick på mailen av min kära granne Teija.   Man ska inte vara fåfäng...

 

En dam i 50-årsåldern kontaktade en plastikkirurg för att höra sig för om  en ansiktslyftning. Läkaren berättade om en ny teknik, kallad 'Skruven'. 
 
En liten skruv monteras in i nacken, vid hårfästet, och är helt dold av håret. Skruven kan sedan skruvas åt lite då och då av er själv. På det sättet kan ni alltid känna er slät och fräsch utan ytterligare
ingrepp, förklarar läkaren.
 
Avgjort, tänkte kvinnan och lät sig opereras.

 

Femton år senare kommer kvinnan tillbaka till läkaren och klagar över några bieffekter. 


Först vill jag säga att jag är väldigt nöjd och har ju skruvat en del
genom åren. Men nu har jag fått två problem, det ena är att jag fått sådana förskräckliga påsar under ögonen. 'Skruven' verkar inte få bort dem.
 
Läkaren tittar på  henne och konstaterar: 

Det där är inte påsar, det är era bröst! Ni har skruvat alldeles för
hårt!
 
Ahaa, svarar kvinna, det förklarar pipskägget



!!!Visst hade den sina poäng, var nöjda och glada så ni inte råkar ut för något liknanade!   Nu ska jag forsätta att njuta av eftermiddagen och kvällen, kan hända att jag försöker mig på en pilsner   !

Kram och ha det bra...


Av Annelie - 22 april 2010 13:30

Idag har jag pratat med PAH sköterskan från Umeå!


Jo jag vart lite orolig! Hon meddelade mig ny tid för återbesök och frågade hur jag mår. När jag inte har förbättrats i den skala som dom hoppats på så dubblade dom en av medicinerna och hör av sig till veckan och hör om det gett något resultat. Om det inte har det så blir alternativet en liten droppapparat aktuell och hur kul lät det? Jag vet inte så mycke om hur det går till mer än att apparaten bär jag antingen i bälte eller runt halsen och den har en slang in i kroppen någonstans som då ger mig medicin dyngnet runt.   Alltså blev det ingen kul dag, den blir fylld av självömkan, tårar och ont i magen... Jag har DOKTORS SKRÄCK!!! Det är väl därför jag blivit drabbad av denna "förbannade jävla sjukdom".


Det är en fantastisk tur att Lelle finns, han är en STOR trygghet och hjälp som inte går av för hackor, han tröstar, kramar och förhoppningsvis älskar mig. Tyvärr får han dra ett tungt lass dagligen, jobbar heltid och när han kommer hem får han göra det även här. Det är väldigt sällan han klagar men nog ser jag att han är trött!    JAG ÄLSKAR HONOM!

Ja nu får det vara nog för idag! Hej då!

Av Annelie - 20 april 2010 14:47

Hejsansvejsan i lingonskogen till hösten...


Ja, jag lovade ju att berätta vad Niemis pojkarna hittade på åt oss! Det blev pizza och gott var det.  Då blir det alltså köttsoppa idag, skönt för jag gjorde den färdig igår så det är bara att värma den.


Jag nöjer mig så här för idag! Kram!


Av Annelie - 19 april 2010 12:36

Goddagens!


Nu har jag varit vaken i ca 3 timmar och lyckats vara väldigt duktig! Tycker jag   ! Jag har skalat och hackat potatis mm till köttsoppan som vi ska ha till middag, skrivit lista med vad som ska handlas åt Lelle, fått Jens att damsuga nedervåningen och Johan att bära upp tvätten. Så nu tyckte jag att jag var värd en stund i soffan tillsammans med datorn!


Ja vad ska man avhandla idag då? Jo, jag lovade tidigare att berätta hund historian, då får det bli så!  Min son Jens och hans tidigare tjej Anna bodde i somras hos oss, det blev så i väntan på lägenhet och för att deras hundar tjuvparat sig.  Då ska ju tiken ha det lungt och bekvämt. Inte rackla omkring för mycke utan kunna finna sig till ro där hon ska valpa. Det var fantastiskt kul att följa med på den resan, tiden medans hon var dräktig, när valparna kom och hur hon tog hand om dom. Som tur var fick hon bara två killar, det hade nog varit jobbigt om det hade kommit sex, sju stycken   .

    Detta är alltså pappa Zeb, han är en blandning mellan schäfer och alaskahuski och bor hos matte Anna. Mamma Akila som är blandning mellan schäfer och amstaff och bor i Niemisel nu!

      

Här ligger dom  små        Detta är Rocky!               Och det här är Ice!

undren och äter!


Rocky skulle vi ha tagit om inte jag vart sjuk, men jag orkar inte ha det dåliga samvete som jag skulle haft eftersom att jag inte orkar gå promenader osv. Han bor i Skellefteå och har det förhoppningsvis bra.

Ice och Jens bor här i väntan på lägenhet!    


Detta tog tid...

Min syster Kina ringde och sa att hon skulle dyka upp med sitt barnbarn och när hon kom så dök mamma och pappa också upp. Svärmor tittade in en sväng hon me`. Alltså fick jag fullt upp!  


Sen fick jag ett kul samtal från Kim, Tom och han ska komma förbi och bjuda på middag så köttsoppan får  vänta till imorgon.   Men vad gör det när dom fantastiska bröderna Niemi kommer och bjuder... Berättar vad det blev imorgon!

Detta inlägg tog alltså 5 ½ timme...


Nu är jag trött och slut! Ska vila en stund innan middagen... Vi skrivs mer imorgon!




Av Annelie - 10 april 2010 17:00

Hej igen...


Lördag! Ohh vad härligt, alltid kul med helg eftersom gubben är ledig.


Vi började dagen med frukost vid 11, sen kom Marita och Kjelle på besök. Väldigt trevligt för det var himla länge sen och ännu roligare blev det när hon köpte 4 st av mina egentillverkade armband. Dom gav också uppslaget till dagens middag! Det blev janssonsfrestelse, kokt ägg och rårivna morötter, kanon gott.


Handla! Det är nog det tråkigaste som finns, men tyvärr ett måste. Det blev en sväng till storheden för COOP hade köttfärs billigt och det var faktiskt värt det. Vi hittade en hel del matnyttigt till bra pris för en gångs skull.


Nu har vi alltså kommit så långt på dagen att vi ätit middag och Lelle har sovit hockey en stund. Med andra ord mår vi ganska bra!


Igår fick vi träffa Rocky, en valp som egentligen skulle bott här  om inte jag hade varit sjuk. Han bor i Skellefteå hos en jätte gullig tjej och ser ut att må fantastiskt bra (inte för att jag någonsin tvivlat på att han fått ett bra hem). Hoppas att vi hinner träffas fler gånger innan han åker hem, tänkte att jag skulle ta ett par kort och lägga ut så ni får se vad snygg han är. Det där med Rocky och hans ursprung skall jag berätt om vid ett senare tillfälle, det är en historia för sig.


Nu får ni ha en bra lördagskväll, det ska jag...    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards