Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

En kortis...

Av Annelie - 18 januari 2011 13:21

Vi tar en liten kortis idag!


Det blev en hemma kväll igår, kommunen måste ha lagt ner skottningen av Rådjursstigen. Då kan man säga stackars Knut som inte fått vara ute när det nu inte är så kallt.


Nåväl det gick inte någon nöd på oss, först kom Roffe och Lasse, sen dök Kenneth och Lena förbi så sällskap hade vi. Visserligen hade vi väl klarat oss,  men det var det där med att se andra väggar... Nåja det är ju alltid trevligt med goa vänner, dom förgyller tillvaron.


Igår fick jag remiss om provtagning från Umeå, men det var inte ikryssat vilka prover det gällde så jag mailade PAH-sköterskan och frågade om det. Hon ringde upp och sa att det var en miss, jag tror att dom har så fullt upp så det blir bara så där ibland. Det är som på alla andra arbetsplatser, för lite personal med resultatet för stor belastning för dom anställda.  Nå vi skrattade och löste problemet!   


Idag har jag pratat med min medsyster i Umeå och hon mår fortfarande relativt bra förutom vissa biverkningar. Hon orkar mer, dammsuga ett rum fanns inte i fantasin förut men nu klarar hon det. Tänk att orka hänga upp tvätten utan att bli anfådd och få "hjärtklappning" eller att torka hela bordet istället för att göra det i omgångar. Ja det går att rada upp hur mycket som helst som jag faktiskt längtar efter, med enkla ort ett relativt normalt liv ser jag fram emot.


PAH - Något varmare så jag ligger nog på en 7:a idag... (1 ok - 10 som sämst).

 

 

 

Ja det vart inte så kort men nu slutar jag     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards