Alla inlägg under januari 2011

Av Annelie - 17 januari 2011 11:46

Goddag alla bloggläsare kul att ni finns!


Idag hoppas jag att dom skottar ordentligt,

tänkte nämligen ta Knut och gubben med mig till Anki och Anders ikväll

 för att se handbollsmatchen.

Hoppla, hoppla, hoppas på go fika,

har man tur så!

Men har dom inte skottat så blir jag hemma...


Tycker inte ni som jag?

Otroligt många bilolyckor nu för tiden,

det räcker inte med en per dag...

Igår uppmärksammade jag 4 stycken

och då kommer ju inte alla ut i tidningarna.

Visserligen var det skit väder,

men jag tycker inte att det är något försvar.

Kör säkert,

håll avstånden och

prata i telefon hemma i soffan

eller på en parkering.


.

.

.


Vi har haft en fantastiskt trevlig helg med dom unga vuxna,

dom är helt enkelt för goa.

Igår lagade Jens middag till oss alla,

köttfärssås och spagetti,

kanon gott.


För att nämna Johans kräk attack natten mot lördag

 så blev det inte mer med det.

Skönt!


  



Av Annelie - 16 januari 2011 11:06

Familjen G blev kvar en natt till, klockan rann ifrån dom igår kväll också. Nå det var som sagt mycke sport och umgänge igår, Jens, Sandra, Johan, Emelie, Tobbe och Lelle spelade Bezzerwizzer (ett nytt fråge spel). Jag och Adam satt och såg Fångarna på fortet, sen blev det sängen.

Det blev inte något mer med Johans illamående, skönt!

Stackars Knut har inte fått vara ute på hela helgen, det har varit alldeles för kallt för mig. Idag så är det varmare men det snöar och driver, han blir inne i dag också...


  


Av Annelie - 15 januari 2011 11:04

Jätte kallt!


Nå det går inte någon nöd på oss, det är sport hela dagen.


Trött! Två nätter med dålig sömn! Inatt vaknade jag av att Jojje ropade från badrummet, han ville ha vatten. Vinterkräksjukan? Tror inte det för han har ätit en macka nu. Men han är lite varm, kanske något annat hellvete på gång.


Familjen G har sovit här inatt, det vart för sent för Adam att åka buss hem. Så nu på morgonen har det varit mer livat än det varit på länge, det brukar ju bara vara jag och ... ingen mer.




Av Annelie - 13 januari 2011 17:44

Ja då har Knut flyttat in!

Han är väldigt smidig och har redan friat till Rut, riktigt snabb kille.

Jag hoppas att han kommer att bli en riktig vän.

Bara min hjärna också accepterar honom så kan jag nog få tillbaka lite av min frihet.

  

Av Annelie - 12 januari 2011 19:46

Det är nog bara jag som kan bli anfådd och trött av att prata! Eller? Först samtal med syster Kina sen kom Tuffe (en granne) förbi och när han var på väg så dök mor och far upp. Vidare på eftermiddagen pratade jag med syster Karin sen kom Helena förbi. Svärmor och svärfar tittade också förbi som hastigast! Sen kom min kära gubbe hem... prat, prat, prat... Men det är härligt med människor dagen går så fort att man inte hinner blinka.


Imorgon får Rut konkurens för då kommer Bror Permobil hit! Ser fram emot vår nya familje medlem med glädje blandad med fasa, är jag verkligt så sjuk? Förmodligen så syns jag inte ute med honom så ofta till att börja med, jag måste ha en invänjnings period med körträning i mörker först. Så om ni uppmärksammar något stöppel som ser ut att fylle köra på en trehjuling så är det bara jag.


  


ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS SVENSKA:

Ja...........................Nej
Nej..........................Ja
Kanske.......................Nej
Vi behöver...................Jag vill ha
Vi måste prata...............Du är i trubbel

Vi ska.................Mannen ska
Visst, gör så................Det är bäst att du låter bli
Gör som du vill..............Du kommer att få betala för det här senare
Jag är inte upprörd..........Såklart jag är upprörd, din idiot!


Är kvinnors svenska verkligen så där bra?

Kan tro det...

  



Av Annelie - 10 januari 2011 11:40

Oj, oj, oj vad folk blir förvånade, det kommer så mycke snö. Men hallå det gör det ju faktiskt varjer år! Snöröjningen säger att pengarna är slut, det konstiga är att dom alltid är slut än fast alla vet att det blir vinter med snö. Kanske måste dom ansvariga lägga budgeten annorlunda om dom nu lär sig att det blir vinter med snöfall varje år.


Igår vart det en "soffdag" med sport, skidor, bandy, skidskytte mm.   


Idag blir det storheden när gubben slutar, handla och byta en julklapp.    Kanske jag lyckas att få någon som kör mig till posten så slipper hjärtat köra hem och hämta mig eller så kanske jag försöker att ta bussen.


Nu ska jag skriva matsedel för veckan, få se hur det går när jag har så dålig fantasi och matlust. Det märkliga är att den dåliga matlusten inte visar sig på vågen!


Ut och promenera, lek i snön ! Jag tror att det är ett fantastiskt väder, passa på medans ni är friska och har hälsan för detta är en alldeles ljuvlig vinterdag, några minusgrader och (inte just nu) ett par flingor från himlen.


  



Av Annelie - 9 januari 2011 10:51

Ja nu är det några dagar sen, beror mycke på att jag har vait lite låg. Fram för allt många funderingar på framtiden och hur sjukdomsförloppet kommer att bli. Jag är ju oftast possitiv men jag vaknade upp vid ett tillfälle som fick mig att inse mina begränsningar! Men det är bara att acceptera läget, inget att gräva ner sig för, men dock är det inte någon som kan säga att man måste gilla läget så det gör jag inte. Man måste nog lära sig att inte utsätta sig för situationer som gör en bedrövad och ledsen, man lär så länge man lever :).


Annars är det som vanligt, gubben jobbar och sliter, jag gör inte så mycket och Johan sover. Till veckan är det slut på kortveckorna! Trist!


Jag saknar familjen G så vi åker nog dit en sväng och dricker kaffe idag, men det får tiden utvisa.

 

Det blev inte något kaffe i Gammelstad vi tyckte att vädret var för kass...



Av Annelie - 6 januari 2011 12:08

Det blir mycke tid framför tvn idag! Först skidor, sen dambasket och som avslutning hockey, roligt att få se LBBK. Visserligen på webben men vi kopplar upp datorn till tvn och då får vi se den på stor skärm.

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards