Alla inlägg under februari 2011

:(

Av Annelie - 18 februari 2011 15:20

Lessen tjej (läs tant)!

Detta inlägg blir inte kul så det så...

PAH sköterskan ringde igår...

Många tårar blev det efteråt...

Kändes som att någon sparkade omkull mig,

men jag har rest mig upp idag.


Jag har tydligen missuppfattat hela skiten angående vecka 10, jag har misstolkat doktorn. Inte kul alls jag har ju sett fram emot nästa återbesök för att få den skarpa medicinen, som jag sagt en vår med biverkningar men en bra sommar. Men tydligen så ska jag forsätta med fågelfröna så länge jag inte blivit sämre! Men va faan jag har inte blivit bättre heller! Jag har förståss valet att kliva av studien med det att dom sätter in medicinpumpen istället, men jag vill inte ha någon apparat med någon jävla slang in i kroppen. VILL INTE! Hur ska man sova? Hur mycket krånglar det? Infektioner? Sjukhusvistelser? Har inte hört något gott om pumpfaan...

Mitt hopp står nu till att jag även missuppfattat även detta, nå det är bara att ge sig till tåls... Ingen tvingar mig att gilla läget men jag är ju faktiskt tvungen att acceptera det!

Av Annelie - 17 februari 2011 09:11

Jag tycker att det är barnsligt roligt att ärva kläder, det är så sällan jag får några chanser för det är inte så många som har samma nätta kropp som jag (läs mellan raderna ;)). Men nu har jag valt och vrakat i massor av olika toppar och f..n vad kul det är, idag dyker det eventuellt upp byxor i mängder, "typ" 31 par. Vissa samlar på frimärken och vissa på byxor! Skickar härmed ett stort tack till människan som krymt ur sina kläder så att jag får ha glädje av dom, TACK.


Vädret idag - myggfritt och -30!

Middag igår - kyckling, ris och taisås (jag kockade).

Middag idag - risgrynsgröt, stekt korv och ägg (Johan fixar).

Lelle - är på väg till jobbet!

Hockey - uppehållet är över, match ikväll!


Har fått tid till återbesöket, visste att det skulle bli vecka 10 men inte vilken dag. Det blir Torsdag den 10 mars men jag vet inte om det blir en eller 2 dagar. Jag ser fram emot att få den riktiga medicinen (det finns inte en chans att jag äter den nu), så det blir en vår med biverkningar men förhoppningsvis en bra sommar när kroppen vant sig. Vi får se!


Nu räcker det för idag!

Avslutar med en vacker bild...





Av Annelie - 15 februari 2011 14:09

Väder?

Kallt, jätte kallt men solen har tittat fram och det är vackert!


Middag i dag?

Tacoköttfärspaj som Jens tillreder :).


Middag i går?

Färskpasta, bacon och cremefraich som Johan fixade :).


Främmande?

Teija har varti och sagt hej då till sitt gamla hem!

Svärmor tittade in en sväng hon skulle cykla till affären,

hoppas inte att cykeln fryser sönder.


Pojkarna?

Jens for en sväng på stan!

Johan ser tv!


Maken?

Jobbar, skit tider denna vecka "typ" 10-18!


Jag?

PAH - 5:a,

Lite snuvig men inte farligt!


Jag vill ha vår!

Av Annelie - 14 februari 2011 10:07

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG TILL ALLA MINA BLOGGLÄSARE!

Av Annelie - 13 februari 2011 20:52

Varit i Boden idag och sett på systers och svågers nya rumsmöbler,

våran kommentar

 - snyggt, väldigt snyggt det blev ett helt nytt rum och bekväma var dom också.

Vi lyckades även få oss middag!

Kan inte bli bättre!


Bettan kokade över på vägen hem!

Det var ju mindre kul!


Av Annelie - 12 februari 2011 16:21

Vi tar lördagsmys istället för fredagsmys, därför blir det popcorn och inte chips. Herre min värd vad rolig jag är!


Igår vart det mycke, jag var jätte trött efter att ha umgåtts med släkt och vänner. Dagen började med en trevlig visit av mamma och pappa, sen dök Sussi förbi på en snabb kopp kaffe. Jag hann knappt sätta mig i soffan så kom Roffe och Lasse (sönerna från Trundön). Hips vips så var jag super hungrig och svimfärdig så det fick bli snabbmakaroner och Nordcharks korv till fredagsmiddag för mig, Lelle stekte blodpalt och Jens åt middag hos mormor och morfar. Johan åt redan vid två tiden, han lagade snitzel (halvfabrikat) och råstekt potatis. Svärmor och svärfar kom också för en pratstund. Men sen blev det så lungt att jag somnade en stund! Jag klagar inte, för jag älskar när det dyker in folk för det får dagarna att springa förbi.


Visst tycker ni att det kan bli lite varmare? Jag längtar efter att komma ut med Knut och jag klarar inte av kylan. De få svängarna vi hunnit med har lett till bättre mående både i vaket tillstånd som i sömn. Tänk vad frisk luft kan göra!


Nu har vi precis avnjutit taco middag och satt oss i soffan framför tv:n och ser hockey. Det var egentligen mening att Lelle skulle på whiskeyprovning ikväll men det blev inställt, skönt tycker jag.


Nog för idag...   

Av Annelie - 10 februari 2011 12:01

Det känns som att livet är på väg tillbaka, alltså jag känner mig lite piggara. Jag orkade faktiskt duscha på morgonen, nu slipper jag lukta som en möglig snorkråka.


Igår lagade Johan middag, det blev potatis och korv i ugn. Idag är det Jens tur och då blir valet potatismos, karréstek  och gräddsås. Visst har vi det bra jag och Lelle? Det handlar bara om att bestämma över dom unga vuxna, hahahah jag skrattar ihjäl mig åt detta skämt! Ja humorn har då inte försvunnit med förkylningen!  


Av Annelie - 8 februari 2011 13:56

Ja nu har jag sovit ett par timmar och det var inte helt fel. Det sägs ju att sömn och vila är bra medicin. Jag vart så trött och slut efter att jag pratat i telefon så jag somnade på soffan. Mamma och pappa hade tänkt dyka förbi men jag bad att dom skulle vänta någon dag så jag har utbyte av att dom kommer. Lite dåligt samvete fick jag men jag är inte speciellt social och det är ju trist att dom kommer en sådan dag, roligare om jag orkar umgås. Har ingen ork till någontig!


Jag tackar för att tv:n finns för det går alltid att slö titta på något. I vanliga fall är den inte på förrän Lelle kommer hem.


Min lilla gubbe kom hem med tulpaner åt mig igår och det är också medicin om inte annat så för själen.

Tulpaner är en av mina favorit blommor, visst är dom vackra!


PAH - förkylningen gör nog så att jag hamnar på en 3:a (1 sämst-10 ok). Längtar till nästa återbesök och det blir vecka 10. Förhoppnings vis så får jag börja med den riktiga tabletten då (det kan inte vara den jag äter nu)!

 

En stor nackdel med att vara hemma när solen lyser är att man ser alla damm monstren som anfaller. Men å andra sidan så har jag ju alltid sällskap och dom varken gnäller eller tjatar.

 

  

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards