Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Torftigt!

Av Annelie - 20 april 2011 11:07

Hade hoppats på lön innan Påsk men så blev inte fallet, nåväl svälta kommer vi väl inte att göra. Men det är som själva "faan" vissa månader och jag hade faktiskt glömt bort Påskhelgen så här mitt i budgetrenoveringen. Jag behöver inte oroa mig för Påskmiddagen i alla fall för den ska vi till Boden och äta, det kallar jag lyxigt! Svärmor kom med potatis, skinka och sill igår, ett välkommet tillskott :).  Nog med gnäll nu fru Sandman -ja, ja ,ja!


Men jag undrar vart alla mina miljoner är somjag drömmer om? Herre min värd vilken liten tomte jag skulle bli och för att inte tala om allt jag skulle göra. Tänk vad tur att ingen kan ta ifrån oss våra drömmar för då skulle livet vara trist.


Japp nu har ni fått ta del av lite bekymmer och drömmar, det är tur att det alltid finns dom som har det sämre. Exempel vis dom som har mardrömmar och dom som lever på rester ur soptunnor. ;) 


Nej nu övergår jag till en possitivare del och det är att gubben snart är ledig i fyra hela dagar och sånt gillar jag. Han jobbar på med målning och en massa annat fix, rätt vad det är så blir det färdigt... En riktig goding är vad han är!


Igår var min kära vän Eva förbi en snabbis, det är alltid lika roligt att träffa henne. Jag blir så "glad" av henne, hon är nog en av dom finaste människor jag har äran att känna. Det blir bara så sällan men vi vet nog att vi tänker på varandra! Hon hade med sig inte bara en utan två buketter med gula tulpaner som nu står och lyser emot oss.


Till råga på allt så nu medans jag sitter här med datorn i famnen så tittar solen fram, det har varit grått och trist på förmiddagen. Det finns en rackare uppe bakom molnen och det är lika trevlig varje gång den dyker upp. "Glädje" Nu ska jag torka av en vägg och sen blir det att måla en skvätt, föröka duger.

Kram, nu kom Kenneth så då blir det en kaffe skvätt innan jag gör nytta, tala om att man kan ha turen på sin sida :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards