Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Annelie - 13 maj 2011 12:03

Äntligen hemma!

Min rymmning började med att syster Kina hämtade mig med anledning av att hon skulle till Boden och bli permanentad.


Borta!

Jag ska i och för sig inte klaga för jag har blivit så bra omhändertagen av både syster och svåger, tala om människor som kan läsa andra. Bara en sådan sak som att mötas på morgonen och dom vet precis vad jag behöver, ett stort glas vatten... Troligen hade jag blivit tokig av att vara hemma och se folket jobba, det är fruktansvärt jobbigt att inte kunna hjälpa till. Ja, jag är sjuk och jag vet om det och borde inte få så dåligt samvete, men har man inte varit i min situation kan man inte förstå! Bara en så enkel sak som att koka kaffe kan ta krafterna ur mig så att jag nästan svimmar! Nå alla dagar är inte lika jobbiga men inte "faan" önskar jag min värsta fiende detta skit liv!


Tre nätter!

Jag har klarat av att vara borta i tre nätter och för dom som känner mig så är det sensation. Men om ärligheten ska fram så är det nog endast hos Karin och Jan jag skulle klara av det, dom får en att må så gott och inte bära en massa dåligt samvete. Dom har ett väldigt varmt hem med stor förståelse för mig och min förbannade ryggsäck med "PAH" i. Dagarna har gått fort och det tycker jag är bevis på att jag varit bekväm med att vara där.


Veckans middagar!

Ankomstdagen (tisdag) vart det gulaschsoppa, på onsdag åt vi palt och igår blev det stekt strömming och potatismos och på kvällen vart jag serverad jordgubbar, maränger och grädde. Låter inte helt fel eller hur?


Hemmet!

Hemmet står kvar och rörigt är det, men nu finns det ju faktiskt en ljusning. Golvläggaren dök upp till slut och har gjort ett bra jobb, det vart fantastiskt bra. Hissen? Hmm, nog var den klumpig! Jag trodde att den skulle vara smidigare, men vad "tusiken" spelar det för roll den kommer förhoppningsvis att göra mitt liv lättare. Nu kom precis min kära svärmor och ska putsa köksfönstret, hon är en riktig goding.


Fortsättnign följer en annan dag!


Kram till alla och många till mina systrar, svärmor

och självklart också till lilla gubben.


Skickar iväg några styrke kramar till systerdotter Johanna

när jag ändå är i kramar tagen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards