Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Min...

Av Annelie - 31 januari 2014 13:05

..."svärdotter" Maddes ord på min tvåårs dag. När jag läste hennes blogg hade hon skrivit dessa varma ord om/till mig.



Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min svärmors födelsedag. Hon fyller 2 år. Svärmor? 2 år? tänker ni då, nu måste hon ha missat att sätta en siffra framför 2an (tyvärr inte bakom svärmor, riktigt så ung är du inte haha), men nej, för två år sedan fick min svärmor byta lungor. Hade hon inte gjort det hade hon inte funnits här med oss, så därför är detta en så otroligt viktig och fin dag och därför är det hennes 2årsdag.
Jag kommer ihåg den här tiden för två år sedan. Jag hade just fyllt 18 år och var nyförälskad. Jag och Jens hade bara hunnit träffas 2 gånger innan han skulle fara ner till Göteborg och hälsa på sin mamma, som jag inte kände. Jag hade träffat henne någon gång snabbt långt innan, men aldrig som Jens tjej.
Tänk, två år senare är hon en av de viktigaste människorna i mitt liv. Hon är en sån man kan prata med om precis allt, för hon är så himla bra på att lyssna och ge råd. Hon är min vän. Hon är mamma till mitt livs kärlek. Hon är farmor till min dotter. Hon är en av de snällaste människorna jag vet och mitt liv vore inte detsamma utan henne.

Grattis på din 2årsdag Ankan ?



Och
då som "vi" säger fick jag ta fram kökshandduken.
Vackert
??

 
 
Ingen bild

Helena T

1 februari 2014 00:01

Men åh så jättefint skrivet! Vilken lycka att ha en sådan svärdotter! Men precis som hon skriver; så ger du så mycket själv av din egen godhet <3. /Helena Torfve

Annelie

1 februari 2014 11:15

Tack Helena du skriver fina ord du oxå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards