Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Vart var vi?

Av Annelie - 21 september 2014 13:27

Nu kommer fortsättningen från igår.

Jo Marie från transplantationsmottagningen ringde och efterlyste mina prover,
Sunderbysjukhus hade inte skickat vidare svaren.
Blir jag förvånad?
Nä!
Hon är en av de få som gör mig glad inom sjukvården,
alltid glad och possitiv.
Hon skulle ta reda på proverna och varför jag inte blivit kallad.

.



Jag var till kuratorn i måndags, mycket uttömmande. Hon tycker att jag har mycket elände inneboende i hjärnan. Men som turligt nog har jag fått erbjudande att gå kvar hos henne hela hösten och det tror jag definitivt att jag behöver.
Jag måste bara säga varför har jag inte tidigare blivit erbjuden hjälp? Det är ju så självklart att jag behöver det! Kuratorn har kbt utbildning så vi använder den mot min paniska läkarskräck och det hjälper, men som sagt så är det läge kvar till jag klarar av läkare/undersökningar och liknande saker. Mitt "katastroftänkande" sitter väldigt djupt men vi gräver och gräver och det vi kommit fram till är ...! Är det inte en doktors skyldighet att hjälpa patienten om de ser att människan har sådana problem. Nå väl jag får ju hjälp tack vare att jag bad om det (några gånger).

Janne 35 år (läs 60)!

Min/mångas goding har fyllt år,
det blev ett litet kalas på grund av hans hystriskt onda rygg.

Vi hade i alla fall trevligt den stunden det varade.

Jag har fyllt år! Inget kalas blev det bara de närmaste, är inte så mycket för att fira mig själv. Men jag kan lova kalas party den dagen jag firar 3 år om jag är färdig opererad. Vi brukar inte ge paket till varandra gubben och jag, men i år fick jag positiv hjälp att fixa till i köket. Visserligen brukar han hjälpa till med sådana saker om än motsträvigt, han tycker att det är bra som det är.





Lelle inhandlade hörselskydd åt barnbarnet Klara häromdagen,
jag tror att han saknar sin äldsta son på hockeykvällarna.



Jag vet att jag måste fortsätta tjata på Uppsala till veckan men det känns så meningslöst,
men jag lovar jag ska!
Funderar starkt på att anmäla eller skicka ut hela långa historien
till någon som kan lyfta fram hur viktigt det är att vara frisk för att orka vara sjuk.

Tack för denna gång från
mig som
har heltidsanställning
och
är heltidssjukskriven
men
är även inskriven på arbetsförmedlingen
och
för sjuk för deras aktivering för arbetssökande.
HMMMMM...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards