Alla inlägg under september 2014

Av Annelie - 6 september 2014 15:47

Fredag kväll såg ut som vanligt, lillgubben tog sig en powernap. Det är skönt när fredagen kommer för då får jag ha gubben hemma i ett par dagar.

Idag lördag tog jag Knut och Lelle cykeln till matmarknaden på stadens gator, fick panik och åkte hem. Det gick inte att ta sig fram eller bak med Knut, det var otroligt mycket folk. Jag tycker visserligen det är en otroligt trevlig tillställning, många dofter och mycket att smaka på.

Detta är bara ett axplock från alla stånd, det var representanter från bl.a Frankrike, Tyskland, Spanien, Marocko, Iran, Senegal, Thailand och Australien.

***************************************

Jag är så less på sjukvården!

Jag har ringt Uppsala angående operationen men inte fanns det någon tid uppsatt ännu, bara att planen på september fortfarande står kvar. Jag behöver ju en viss tid på mig innan jag är där, jag kan inte bara dyka upp om ett par dagar. Men med min fantastiska tur blir det väl den sista, ja jag är väldigt pessimistisk.

******************************************

Av Annelie - 1 september 2014 15:38

Idag var ytterligare en bra dag hos kuratorn, det som känns underbart är att jag lär känna mig själv mer och mer. Den som säger att det är skamligt eller själv skäms för att erkänna att man ibland behöver någon "annan" att prata med borde tänka efter, visst det är klart att alla kan inte ha samma tur som jag att det fungerar från första början. Man måste hitta någon som känns rätt, som man litar på och känner sig bekväm med och det kan i vissa fall ta ett tag. Men hallå jag uppmanar alla att försöka om man har behov, det är bra för ens relationer. Familjen tar mycket men inte allt, dom där obehagliga orden och tankarna som finns längst inne... saknar ofta bollplank!

Idag har vi kbt:at läkarskräck, varför och hur! Vi har pratat släktrelationer och dess känslor! Frågan om uppväxt och barndom dök upp i samband med båda ämnena vilket ytterligare en gång visade på att jag inte kommer ihåg så mycket från den tiden. Men ingen fara det är sånt som händer när man har för mycket i "nutiden".

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards