Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Ljuvliga lördag!

Av Annelie - 24 april 2010 16:29

Idag känns det bättre...



Det kanske beror på att min gubbe är hemma och att jag accepterat att jag kanske får ett liv i samband med dropphistorian.


Vi har kommit så långt att middagen är avklarad, älgköttgryta med pepparsås, potatis kroketter och sallad. Otroligt nog så tyckte tom kokerskan att det var fantastiskt gott, jag brukar inte berömma det jag tillagar. Som regel hinner man lessna på både smak och lukt medan man står vid spisen.


Tänkte roa med  en historia som jag fick på mailen av min kära granne Teija.   Man ska inte vara fåfäng...

 

En dam i 50-årsåldern kontaktade en plastikkirurg för att höra sig för om  en ansiktslyftning. Läkaren berättade om en ny teknik, kallad 'Skruven'. 
 
En liten skruv monteras in i nacken, vid hårfästet, och är helt dold av håret. Skruven kan sedan skruvas åt lite då och då av er själv. På det sättet kan ni alltid känna er slät och fräsch utan ytterligare
ingrepp, förklarar läkaren.
 
Avgjort, tänkte kvinnan och lät sig opereras.

 

Femton år senare kommer kvinnan tillbaka till läkaren och klagar över några bieffekter. 


Först vill jag säga att jag är väldigt nöjd och har ju skruvat en del
genom åren. Men nu har jag fått två problem, det ena är att jag fått sådana förskräckliga påsar under ögonen. 'Skruven' verkar inte få bort dem.
 
Läkaren tittar på  henne och konstaterar: 

Det där är inte påsar, det är era bröst! Ni har skruvat alldeles för
hårt!
 
Ahaa, svarar kvinna, det förklarar pipskägget



!!!Visst hade den sina poäng, var nöjda och glada så ni inte råkar ut för något liknanade!   Nu ska jag forsätta att njuta av eftermiddagen och kvällen, kan hända att jag försöker mig på en pilsner   !

Kram och ha det bra...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards