Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Umeå

Av Annelie - 28 december 2010 18:30

Ja då sitter jag här och funderar...


PAH - idag är det tyvärr bara en 7:a (1 okay, 10 så sämst), men en förklaring är Umeå resan och kall jäv....a vädret.

 

En resume av återbesöket!

Till att börja med så var mitt sällskap syster Karin, hon är för go som ids! Taxi resorna gick bra fast jag tyckte att en av chafförerna hade glömt bort vad tresekunders regeln är. Nå vi nådde Umeå hela och stela efter flera timmar sittandes i bil. Hotellrummet vi fick var kallt och när vi kröp ner under täcket så insåg vi att det drog som nordan vinden från fönstren, det blev dubbla täcken för vi orkade inte byta rum.

Undersökningarna var i princip de samma som vanligt, vilo EKG, blodtryck, puls, vikt, gångtest, blodprover och samtal med både doktorn och sjöterskan. Gångtestet innebär att gå så långt som möjligt på sex minuter, pressa sig så man nästan svimmar. Denna gång gick jag 221 meter alltså en minskning med 24 meter :(, men i och för sig så vart jag inte förvånad för jag har haft det jobbigare en period. Då kan man ju ställa sig frågan varför är det så? En förklaring kan ju vara att alla har bättre och sämre perioder vare sig man är frisk eller sjuk, eller så är sjukdomen på väg att bli värre.

Nog om det besöket!

 

Idag har jag varit och tagit prover, efter tredje försöket så tog dom där jag hänvisade och fick sina två rör med blod. Efter det så hämtade jag Biggan (sthlm) och syster Kina vi gjorde stan en kort sväng som slutade med lunch på SUB & CO. På svängen genom smedjan träffade jag några "fröknar" från skolan och insåg ytterligare en gång hur mycket jag saknar dom, Svedjeskolan har ett väldigt bra arbetsklimat det är bara så....

 

Kram från en frusen Annelie

 
 
Anneli

Anneli

29 december 2010 15:16

Förstår att du saknar dina kollegor =( Ha det bäst kramiz <3

http://www.glamourtanten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards