Alla inlägg under december 2010

Av Annelie - 22 december 2010 11:48

Det är kallt, "typ" minus 20 och då kan man tala om myggfritt.


Igår var jag och familjen G till Boden i skit vädret. Karin hade vänligheten att klippa Jens, vilket var väldigt behövligt.

På väg hem handlade vi på ICA Maxi och det blev väldigt jobbigt för någon hade stulit deras rullstolar. Hur fan kan man? Det är faktiskt gratis att låna från landstinget om man har behov av en. Jag fick alltså bara handlat just det viktigaste, jag orkar som bekant inte gå runt i hela affären.

  


På kvällen kom Bodensarna förbi för dom skulle hämta upp Johanna vid bussen, mycket smart av henne att inte köra bil från Ö-vik i skit väder och jultrafik.


Ja så nu sitter jag här och inväntar...

Av Annelie - 20 december 2010 11:33

Vart tog helgen vägen? Ja det kan man fråga sig, "ops" så var den förbi!

I lördags var vi bjudna på middag, super gott! Anders Tibblins födelsedagsmidddag, ugnstekt potatis och morötter, baconinlindad ost fylld oxfile och dom vanliga tillbehören, tårta och kaffe till efterrätt. Hmm det var gott!

I går (alltså söndag) gjorde vi upp med tomten! Det blir nog ganska bra trots mina stora bekymmer om vad, det är lite svårt att få tomten att förstå att ekonomin styr inköpen. :) Det är dyrt att vara heltidssjukskriven! Senare på kvällen vart det sunderbysjukhus med Johan som skadat foten under en innebandy match, vet inte om man ska säga tur eller otur så var det mjukdelskador. Alltså vila, högläge tills han känner att han kan stödja på den.

Aj, aj, aj!


Idag när jag fortfarande låg kvar i sängen fick jag sms från Helena som frågade om jag ville ha kaffe sällskap. Trevligt med frukost sällskap, så vi har suttit och svamlat en stund. Nu vet jag inte vad jag ska göra, kanske försöka hitta på något till middag? MEN VAD?


PAH - 5:a, ska tillbaka nu den 27 så vi får väl se vad som sägs...

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Annelie - 17 december 2010 18:48

Sitter i soffan och är mätt, belåten och mör! Mätt! Johan har bjudit på middag och det blev pizza.nu, jag provade en ny med smältost och salami, den var riktigt god. Mör! Har rantant runt på storheden med syster Kina, hon har förmågan att bjuda på många goa skratt.

Jag har väl lyckats knäcka ett par julklappsnötter, det är inte en lätt sak att hitta på något vettigt. Tillsaken hör att vi inte köpt julklappar på länge, grabbarna har fått sig en slant istället men det är inte kul längre, för dom har egna slantar. Men som sagt så är några nötter knäckta, nu ska dom bara inhandlas. :)

Ikväll ska jag bara ligga under filten och se tv, ingen sport. Jag har kontrollen ikväll, kan bero på att Lelle är på julfest... Hoppas att jag hittar en riktig fjoll film, det längtar jag efter!

Fredagskram på er...



Av Annelie - 15 december 2010 12:39

Jag har just konstaterat att det går fort fast man har långtråkigt! Nu är det bara drygt en vecka kvar till Julafton och god mat i trevligt sällskap.

Idag ska jag och gubben försöka att göra storheden, det är ju något mildare idag. Något litet paket måste vi ju hitta, det blir i väldigt liten skala iår.

Arbetsterapeften har ringt och berättat att permobilen är beställd, men den kommer först i slutet av Januari.

 








Av Annelie - 14 december 2010 10:44

Igår vart jag både överraskad och chockad! Min kära väninna från barnsben dök upp i hallen, vi har nog inte setts på 15 år. Jo, Agnetha "Aggis" Johansson bara stod där och log, hon är i stan för att hennes dotter har varit och spelat basketmatch här i Luleå. Ja det var som att det var igår, hon var sig lik och det var lika lätt att prata med henne nu som förr.


Nu ser jag fram emot att min andra väninna kommer hit till Jul, Birgitta "Biggan" Lundmark, hon ska fira jul här hemma i kalla Luleå tillsammans med sin mamma.


Tänk vad märkligt att det finns människor som det aldrig blir " tvunget" ihop med fast det är så sällan man ses. Det är nog sådana som kallas riktiga barndoms/ungdoms vänner. Vad som skulle vara superkul är att träffas hela "gamla" gänget, dricka en kopp kaffe, sitta och komma ihåg gamla tider.

    Allt tokigt vi har gjort tillsammans och det är allt ifrån utklädning och smygerier, nattliga skoterfärder till kalas kvällar på Amiralen. Rätt vad det är så gör vi kanske en kväll i gubbkläder och en kaviar macka i badkaret...


Nu har Boden varit här och druckit kaffe, det blev bara en snabbis. Men det gick en timme av min dag!


PAH - 5 (6) på min lilla skala, 1 okay - 10 illa!

 

Kram...




Av Annelie - 13 december 2010 20:55


Possitiv dag!

Ice trivs i sitt nya hem, han får allt han behöver!

Flera långpromenader per dag, leka med andra hundar,

omvårdnad, kärlek och allt annat som hör till.

Härligt, han slapp få en kudde i himlen!


  


?

Av Annelie - 12 december 2010 09:23
Av Annelie - 10 december 2010 17:27

Men det är härligt när man inser att helgen just bara börjat, min förvirring beror på att min kära gubbe varit ledig idag. Vi har inte gjort något speciellt, åkt skidor och umgåtts.


Igår var jag, mor och far till Boden en sväng, vi vart bjudna på nybakade mjukkakor och kaffe vilket var kanon gott. Jag hade mina aningar faktiskt så jag hoppade över frukosten medvetet ;). Karin klippte mig och "huuu" så skönt  och bra det vart, kort, luftigt och ännu gråare.


Nu sitter jag och njuter av mätthet och att livet verkar komma tillbaka, jag har sovit dåligt vilket innebär en dålig dag. Håller tummarna för att sömnen blir bättre inatt!


Visa information


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards