Alla inlägg under april 2011

Av Annelie - 9 april 2011 14:32

Vackert men blåsigt!


Gubben och jag har "knutat" till centrum och mött upp Karin och Jan, kikade in på loppmarknaden på Hertsöskolan men det var inte mycket att se.


Nu sitter jag i soffan och tittar på när svärmor målar taket och Lennart boaseringen i köket, dom är så duktiga och det blir så fint :). Johan har städat på övervåningen och Jens har rymt, dammråttorna dansar under borden och efter väggarna dom rent anfaller när man öppnar ytterdörren. Men det är alltid trevligt att mötas av någon och dom varken gnäller eller vill ha mat.


Ohh vad jag inte kan bestämma vilken tapet vi ska köpa till köket, allt är så dyrt och sen är dom inte ens snygga. "Turligt" nog så behöver vi bara 3 rullar, men ska det vara rutigt, randigt eller blommigt, färg eller inte färg? Tror att jag blundar och pekar...


I eftermiddag spelar Luleå Basket sin andra finalmatch mot Telje och förhoppningsvis vinner dom. Oj, oj, oj vad jag önskar att dom vinner SM-guld, tycker verkligen att dom är värda det.

  


Av Annelie - 7 april 2011 13:37

Börjar med att tala om att jag sovit i ca 11 timmar, gör om det om ni kan :). Jag blir lite, nej okay mycket trött när det blir för mycket på dagarna, men "å" andra sidan så går dagarna fortare. Det är ju faktiskt kul när människor runt om kring vill hjälpa till och bidra till ett roligare liv för mig.


Kanske bäst att jag förklarar vad som händer, vi håller på att fixa till lite i köket det blir inte som köpes men det blir gjort med kärlek. Ekonomisk renovering kan man väl kalla det, men va "faan" spelar det för roll? Färg förslag till tapeterna tack! Har inget uppslag! Grönt har vi haft, gult är jag less och svart vill jag inte ha, rosa och lila är jag allergisk emot så det vete hundan vad som kvar står.

Rödrandigt kanske, som en polkagris!

Till saken hör ju även att jag inte är så väldigt modern av mig, jag vill inte ha fondvägg och inte guld och silver!


Kram




Av Annelie - 6 april 2011 14:02

Det är fortsatt stökigt i mitt liv!

Men jag klagar inte :)!

Dagarna går fort!

Målning

provtagning

trappmätning

stökigt

middag

!

Tapeter

eller

måla

?


Tårtkalas hos pappa på förmiddagen!


April väder, snö och regn om vartannat.


Ta hand om livet!

  

Av Annelie - 4 april 2011 21:03

Nu är det och har varit fullt upp... Låter mer än det är, men så pass att jag inte hunnit tänka på att blogga.

  • Middag i Boden
  • Barn rea
  • Städning (men inte jag)
  • Målning
  • Vänner
  • Mat
  • Knutning
  • Och så vidare
  • ...

Återkommer en annan dag!

  



Av Annelie - 1 april 2011 11:48

Luleå  Hockey fixade inte matchen igårkväll alltså är säsongen över, trist men sant. Nåväl så har dom gjort det fantastiskt bra det var inte många som trodde på att dom ens skulle gå till slutspel denna säsong men det gjorde dom med en rackarns snits.

TACK KÄRA GRABBAR FÖR EN FANTASTISK SÄSONG!


Det är ingen ide att sörja, bara att ta nya tag och som en kär vän skrev på facebook - det är bara några månader kvar till nästa nersläpp! Ny säsong, nya utmaningar och SM-guld i sikte. "GILLA"


Idag är det snö som gäller! Men vad gör det när det sägs att den nya snön äter upp den gamla, med andra ord så försvinner det som ligger på backen fortare.


1 april, hmmm, jag kommer nog att bli lurad en hel del lättlurad som jag är. Men att ta mig till Gråsjälören och köpa taxfree det ska jag inte! Inte heller att hälla karlssonsklister i mascaran är något alternativ (i och för sig äger jag ingen), vi får väl se när jag åker på en riktig blåsning.


Imorgon blir det Boden,

härligt!

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards