Alla inlägg under augusti 2011

Av Annelie - 23 augusti 2011 22:43

Gjorde något nytt...

Inte populärt...

Våra unga vuxna blir rädd när dom ser något nytt!

Gjorde en sötsur fläskgryta med morötter och ananas!

VADDÅ BORTSKÄMDA?

Allt ska vara som vanligt,

smaka som vanligt,

se ut som vanligt!

Men rackarns när det börjar se ut så här...


Från det ena till det andra så lägger jag in en önskan om gulaschsoppa!

Kram och sov gott

nu har jag varit vaken på övertid!



Av Annelie - 23 augusti 2011 21:30

Jag lyckades ordna panik här hemma i söndags (21/8-11)!

Tuppade av sittande även denna gång på toa stolen,

det sägs att jag var borta inte fullt en minut.

Jag kommer inte ihåg något!

Gubben säger att jag snurrade med ögonen och "typ" krampade

så jag vet inte om man ska kalla det svimning.

Men jag vägrade ambulanstransport till Sunderbyn,

dumt eller inte?

Kanske hade jag behövt dit!

Men jag tog på mig "skrajskjortan"!

Förra gången låg jag inne 5 dagar och dom gjorde ingenting...

dom hotade bara med gastroskopi...

och bara säga det åt mig innebär att jag inte gärna åker dit igen...


  

Är väl inte riktigt okay i kroppen ännu,

sover ofta och länge!

Orkar i princip inte något!

Ömkar och tycker synd om mig själv...

Ack vad skönt att min gubbe är ledig torsdag - tisdag...

Behöver honom...

  


Av Annelie - 22 augusti 2011 17:04

Surströmming är strömming som konserverats genom jäsning.

Den rensade fisken saltas, läggs i öppna kar och får jäsa då strömmingen genom autolys, d.v.s genom egna enzymer, och tillsammans med bakterier bildar starkt luktande syror som propionsyra, smörsyra och ättiksyra ur enkla sockerarter i fisken. Det bildas också vätesulfid. Strömmingen läggs sedan på konservburkar för att efterjäsa.

Om man nu läser detta så förstår vi alla varför folk blir sjuka dagen efter, det kan ju inte bero på ...

Vi hade surstömmingsmiddag här tillsammans med Karin, Janne, Anki, Anders, Emmeli och Felicia  i lördags, med andra ord i goda släkt och vänners sällskap. Måste bara säga att jag inte äter surstömming men är gärna med på middagen ändå!


 kvällen vart det poker spel och vi blev "ruinerade" som vanligt när Janne är med. Man kan nog säga att vi spelar på olika nivåer :), men kul var det.


Kram till alla inblandade!


Av Annelie - 22 augusti 2011 14:12

Vi börjar med Ingela, jag (Knut) och Biggan!

 


Vidare följer lite bilder från ett par av våra svängar på stan!

           


Sen känns det ju så där

(glöm inte skaka på handen),

-är jag i jättarnas land och är det verkligen mina skor säger Ingela!

    


Delar med mig av "häng" på altanen...

   

Det vart inte många kort fast det var mycke "häng"!


Och nu ett kort på Hanna, en absolut favorit,

go, glad, smart och vacker :).

Tyvärr han jag inte fånga hennes mysiga bror Oskar på något kort!

 



Måste även lägga in denna bild!

 

Selma heter hon och är Sandra och Franks lilla tös,

en riktig goding...



  


Av Annelie - 18 augusti 2011 11:33

Ja nu har jag varit sällskap åt min syster i frisörstolen, hon är ju go hon. Har inte suttit där på X antal år, "sjuttsingen" vad jag njöt och vad snygg jag blev. För mig är det terapi att bli "omhuldad" och kammad, fönad och sprejad, fast det känns som att man har peruk när man går därifrån.

  

KRAM

Av Annelie - 16 augusti 2011 15:04

Ingela och Biggan

Detta är mina underbara Stockholmsdamer, dom har gjort min (och gubbens) sommar till en fantastiskt rolig tid. Dom har kockat, plockat och gett min gubbe ledigt från spis och dylikt. Vi har tillsammans skrattat, gråtit och gått igenom en mängd gamla minnen, vi har rantat på stan, varit på restauranger och en massa andra jippon. Men framför allt så har vi fått rå om varandra!


Mina "vuxna" barn säger: - att vara med er är som att vara med i en komedi!

Av Annelie - 15 augusti 2011 11:46

Trist nu börjar vardagen, nästan alla har börjat jobba! Lelle har sin första arbetsdag efter semestern, fy vad trist för mig men kanske skönt för honom (fast det tror jag inte).


Knut har gjort så att jag har kunnat vara med på det mesta! Vi har racklat runt lite överallt, jag var till och med på Luleåkalaset en sväng. Jag tackar min syster Karin för att hon lyckades övertyga mig om att ansöka om honom! Det tog tid för mig att acceptera honom men när jag väl valde att ta in Knut i familjen så är det fantastiskt vilken frihet jag fått.


Bettan har fått lämna familjen efter ca 23 års medlemsskap på grund av ett missöde som den sista körkortstagaren i familjen lyckats med. Nå ingen skadad och det är huvudskaken, bilen är bara materiellt och går att ersätta. Men jag saknar gumman... pärlan... damen... och hon är säkert lite ledsen också för hon har inte bott någon annan stans än hos oss.

 

Dracula har också flyttat men henne saknar jag inte alls hon bodde bara hos oss i ett par år. Hon lämnade hemmet på grund av tummarna mitt i handen, ingen av mina gubbar kan det där med "skruverier" i bilar (eller överhuvudtaget)! Vi är ingen praktisk familj... men fasiken så bra på mycket annat   !


Nåväl detta är nog för idag,

återkommer snart igen!


  


Om man säger sanningen blir reaktionen:

"det måste vara lögn"!

Om man ljuger säger folk:

"är det sant"?

- 1

Av Annelie - 4 augusti 2011 12:04

Ja nu har en av mina Stockholmsdamer lämnat Luleå, Biggan packade sin lilla plåtburk full och körde iväg igår. Jag fick ett SMS vid ett tiden inatt så jag vet att hon tagit sig hem helskinnad!


Ingelas (alltså den andra 08:an) son kom igår morse, kul att se honom det var ett par år sen sist.


I går eftermiddag var det den årliga grillningen med Lennarts släkt, vi var hos Marie och Henrik i Gammelsan. Väldigt trevligt, trist bara att jag var så slut tack vare värmen. Skickar ett stort tack till dom!  


Ca 11 timmar och 45 minuters sömn inatt vad tror ni om det, 47 (läs28) år och orka sova så länge! Visst är jag duktig, jag bestämde mig för att ta en lång vila och lyckades. Vaknade visserligen lite "bakis" trots att jag är tvångsnykterist, men det kan bli lite trögt i starten när man sover så länge. Varför jag bestämde mig för att sova så länge är för att vi ska ut och äta på Valdorf ikväll och jag vill verkligen orka med att mingla lite på Luleåkalaset också. Vi blir ett gäng på kanske 22 personer som ska träffas och äta gott, visst låter det härligt?


Slut för denna gång för nu kommer bästa Anki och Anders!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards