Alla inlägg under oktober 2011

Av Annelie - 23 oktober 2011 17:58

Johan har skaffat sig en Volvo 740 årgång -85!

Hon heter Whity!

Av Annelie - 23 oktober 2011 17:26


Pojkarna gjorde bra ifrån sig igår, dom slog Djurgården med 3-1.

HÄRLIGT!

Vi fick go fika till matchen,

Emelie hade bakat morotskaka.

POÄNG TILL HENNE!

*****

Idag har Roffe och Lasse varit förbi på en kopp  !

Det var inte bara trevligt,

vi hade en rackarns tur också.

Lasse gav Johan vinterdäck till Whity (=volvo 740).

Snacka om tur annars hade Johan varit tvungen att ställa av henne!

Tur att man har vänner!

När man är en fattig familj!

    

*****

Dagen förövrigt har varit liknande som igår,

ont men bättre andning.

*****

Om en person du talar med inte tycks lyssna,

var tålamodig.

Det kan helt enkelt vara så att han

har lite ludd i ena örat.


Längtar till helgen!

Nu?

Soffhäng!

Av Annelie - 22 oktober 2011 16:11

Jag mådde relativt bra igår i jämförelse med andra dagar... visst hade jag biverkningar och vart anfådd, men inte lika som annars.


Inatt har jag sovit riktigt bra, var inte upp förrän vid 6 tiden och sen försov jag mig till mina morgontabletter. Kände mig alltså relativt utvilad och sa åt gubben att jag måste ut en sväng trots att det var snöglopp ute, jag tog Knut och han Moppo. När vi kom hem var det roliga slut, värken satte igång så pass att jag var tvungen att kräkas  . När jag sen hade sovit, frusit och varit varm en stund så åt vi middag och nu sitter jag i soffan mätt och ganska belåten, endast lite ont i huvudet.


Gubben min hade gjort hemma burgare och strips, han blir duktigare och duktigare för varje dag, snart kan han laga all mat fast han inte själv tror det  .


Nå jag glömde nämna att mitt hockeylag inte orkade vinna i torsdags mot Brynäs (vi fick med oss en poäng iaf) men det tar dom igen mot Djurgården idag! HEJA LULEÅ HOCKEY! Vi ska heja fram dom tillsammans med Anki, Anders och hans goa mamma Anita, eventuellt kommer Emmeli och Tobbe också.


CU!

Av Annelie - 21 oktober 2011 13:07

Helena dök in på en kopp kaffe!

  

Lika så gjorde Karin och Jan förutom att dom mätte vägg också!

  

Nu sitter jag i soffan och väntar in helgen!

*****


Biverkningar -

vad som kommit till denna vecka är heta järnstrumpbyxor,

det gör alltså ont i huden på benen.

(Tyckte att det kunde räckt med muskelvärken...)

Sammanfattning

värk i käkar, huvud, ben och mage

illamående och diarre,

het i ansiktet,

heta järnstrumpbyxor och

jag skvalpar fortfarande omkring med säkert 6kg vatten!

Mående -

hade varit kul att kunna njuta av att allt är lite bättre,

tyvärr bara just under det att biverkningarna är som värst.

*****


Snart kommer Ann-Louise och förgyller min tillvaro.

  



Av Annelie - 20 oktober 2011 14:04

Rubriken låter nästan som en "kost variant" eller en "bokstavssjukdom", men nix, det är kvällens hockey match.

-



Jag tog två sömntabletter igår kväll med resultatet väldigt trött idag!

Kan konstatera att en hade räckt!

Somnade tidigt, "typ" 22.30

Toabesök vid 02.00

Somnade om!

Toabesök vid 06.30

Somnade om!

Vaknade av tablettlarmet kl.08.00

Somnade om!

Duschade kl.10.00

Somnade om!

Fick panik när jag vaknade kl 13.00

Skulle med glädje sova en stund igen men tänker vägra för då sover jag väl inte inatt!



Jippi nu kom gubbelubben hem!




Av Annelie - 19 oktober 2011 20:34

Boden!

Tog bussen kl. 09.07 till Sunderbysjukhus!

Jan och Karin hämtade mig där!

Åt frukost!

Umgicks!

 Drack kaffe!

Lelle kom!

Åt middag,

 potatismos och kasslerstroganoff!

Umgicks!

Drack kaffe!

For hem!

Ibland måste man göra mer än man orkar som bevis på att man lever!

      

Sitter nu i soffan och är trött, slut och färdig,

men lycklig över att jag rodde iland utflykten.



Av Annelie - 18 oktober 2011 20:48

Ja då var det dags att öka medicineringen igen, alltså nu är det sex till morgon och sex till kvällen. Hmmm det där lät ju inte helt fel beroende på vilket sätt man ser det :)! Jag har alltså pratat med min doktor idag och avhandlat lite av varje, vätska, värk, vikt och tabletter.

Peppar, peppar ta i trä så har jag mått lite bättre idag, vågar knappt säga det för då inser jag väl inom kort att jag drömt. Men å andra sidan så får man vara glad över det lilla!

Biverkningar - lite snällare, har bara behövt sova 20 minuter idag.

Mående - helt enkelt en bättre dag, har till och med kokat kaffe!

GLÄDJE TILL MIG!

Kram till världen!

Av Annelie - 17 oktober 2011 17:58

Paltmiddag hos svärmor och svärfar,

alltid lika gott!


Klockan 5.00 i morse hade jag skrivit färdigt ett sms till min sköterska i Umeå,

kl 8.00 skickade jag det,

fick sms svar på en gång,

sen ringde hon strax bakom 10.00

Till saken hör att hon är ledig på måndagar, så ni ser vilken pärla hon är :)!

Vad ville jag henne?

Jo jag fick ju nya vätskedrivande tabletter för en vecka sedan men jag tycker inte att dom fungerar,

jag skvalpar mig fram fortfarande och jag tycker nästan att det blivit värre.

Fick order om att öka med en tablett till två gånger per dag!

Totalt alltså nio vätskedrivande om dagen!

Bättre ett dåligt minne än dåliga minnen!

  





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards