Alla inlägg den 9 november 2011

Av Annelie - 9 november 2011 02:39

 Det började med provtagning av alla det slag, urin, tryck, suturation, puls, blod och så vidare från klockan 06.00 Sen blev det snabb frukost innan hjärtultraljud med följd av njurfunktionstest, inget av det var dödligt. Men på eftermiddagen gjorde jag spirometri plus ett cykeltest, där for psyket första gången, typ en kombination av skräck för att ramla, kunde inte svälja, inte andas och till det så kryddade jag nog med lite ångest från hela historian.


Lennart håller ihop och är min stötte pelare!

Den bästa!


Sen följde en ganska trevlig eftermiddag, ett "brytihop" till innan kvällen kom. Men jag tycker ändå att jag är ganska lågisk... trots att allt sker med skratt-blandad-gråt..! På kvällen tog dom även näsprov och det kändes inte något speciellt bara det att tårarna rann, dom kom åt någon nerv eller så.


Jag har även pratat med min pärla från Umeå, alltså min PAH sköterska och att bara höra hennes röst gör mig så lugn och glad. Informerat henne om läget helt enkelt!


Sömntablett och sova:) 

Av Annelie - 9 november 2011 02:00

Efter en relativt bra natt vaknade jag tidigt! Visst ju att preliminär avfärd skulle vara 12.45 så in med tabletterna redan kl 7.00 för att slippa må dåligt under resan. Tyckte det var synd att dom inte kopplade bort furix droppet (vätskedrivande) så att jag slapp ligga och vara nödig i "typ" 3 timmar, jag hadde ju faktiskt varit utan under natten från 21.00-06.00, begriper inte skillnaden om jag då istället hade varit det under förmiddagen dagen och jag frågade faktiskt om det inte var ett bra alternativ, Gnäll... det fanns inga toa möjligheter på planet mer än blöja eller bäcken och dom som känner mig vet att inget är ett alternativ. Som tur var hade narkossköterskan på planet en annan syn så jag behövde ialla fall inte ha det undr resan. Själva flygningen tog 2 timme och 10 minuter!


Nå väl ute vid planet så fick dom baxa in båren, det var inte speciellt bra med plats. Totalt hade det fått plats två bårar och sen var det fyra stolar förutom kaptenens och en plats brevid. Trodde ett tag att man själv skulle flaxa med vingarna eller hjälpa till på något vis!

Typ trampa igång det... Jag lägger in de bilder jag har från resan vid ett senare till fälle, har inte sladden här den är i väskan hos lelle.


Väl framme efter en intressant ambulansfärd, hamnade jag på avdelning 91 sal 16. Förvirrade de flesta tills jag lyckats få eget rum. På "bumsen" vart jag uppkopplad med ett hjärtövervak, sen middag som faktiskt gick ned. Vidare så kom sköterskan  och skulle ta prover, han började lasta upp provrör i alla det sorter, färger och storlekar, det slutade med 14 rör! Ändå så glömde dom 4 stycken som beslutades att dom skulle bli tagna en annan dag.



Kram på er detta var alltså Måndag...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards