Alla inlägg den 15 september 2011

Av Annelie - 15 september 2011 14:49

Torsdag!


Vet inte hur många som vet att jag är med i en medicinstudie sen ett år tillbaka. Den går ut på att 50% får skarp medicin och 50% får placebo och bara en dator i Schweiz vet vem som fått vad. Vi är 10 stycken från sverige som är med och jag har ingen aning om hur många som totalt är med, jag vet däremot att det är med folk från  hela världen.


Så under denna tid som jag legat inne har vi väntat på beslut om att jag ska få avsluta denna studie och gå in i en öppen studie istället vilket innebär att jag får skarp medicin! Det tog läkemedelsföretaget 6 dagar att ta beslut men det vart ett possitivt beslut, jag godkändes för den öppna studien.


Ikväll stoppar jag i mig första tabletten och bör visa tecken redan imorgon för det är tydligen en hel del biverkningar som ingen undgår! Jag ser med spänning fram emot vad resultatet blir för min räkning!


Ska bara tillägga att mitt gångtest idag blev hela 124m på 6 minuter, skrämmande bra resultat. För upplysnings skull vill jag bara betona att man ska gå så långt man orkar på dessa minuter...

 




Av Annelie - 15 september 2011 13:32

Vad har hänt dessa dagar?

Blodtryck,

syremättnad,

puls,

vätskedrivande

och

vikt

med jämna mellanrum!

I övrigt har det inte varit så stor skillnad från den ena dagen till den andra.

Rätt och slätt så har jag bara varit i förvaring i väntan på beslut om vidare medicinering.


På måndagen överraskades jag av ett nytt gångtest och det blev ca det samma som sist, 125m!


Ska bara tillägga att även om jag är inlagd i Umeå så har jag haft besök!

   

Även om dagarna rinner förbi så är det roligt med besök,

det behöver inte vara besökare varje dag

men någon liten gång då och då!


Det började som jag tidigare skrev redan på tordagen

då Johanna kom från Ö-vik.


Jag hade sällskap av Sascha och Stefan på lördagen!


På måndagen tittade Sascha in fram och just!


Tisdagen var en höjdare!

Mamma och pappa kom

och dom hade min lilla gubbe med sig!

Även Sascha var hit en snabbis!


Jaha då landar vi på onsdag kväll!

Som avslutning på den fick jag reda på att jag får börja med skarp medicin på Torsdag.

*GILLA*

Då var beslutet äntligen taget!


Av Annelie - 15 september 2011 08:02

Samma provtagningar och medicinering som i går, kanske inte lika mycket spring.

En enkel fråga, varför måste dom väcka patienterna redan klockan 06.00? Dagarna blir så fruktansvärt långa, jag hinner sova "typ" fyra (om inte fler) gånger under dagen.


Träffat både min doktor och min sköterska, alltså dom som hör till min lilla familj här i Umeå. Dom ville bara säga trevlig helg och att det bara är att ringa om jag funderar över något fast dom är lediga. Vilka pärlor dom är!

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards