Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Återbesöket...

Av Annelie - 26 augusti 2010 11:09

Om en vecka...


Ja vart ska jag börja! Värdena, hjärtat och orken hade blivit sämre, lite för högt blodtryck men inget att bråka om. Däremot hade hjärtslagen blivit starkare, vet inte riktigt vad han svarade när jag frågade "hur menar du nu då", ska fråga när jag pratar med dom igen. Gångtestet på 6 minuter som hör till undersökningarna var väldigt jobbigt den här gången, skrämde nog skiten ur både sjukgymnasten, Karin och mig själv. Jag ska alltså gå så fort och långt som jag orkar på 6 minuter, första gången (för 1 år sedan) orkade jag drygt 120 meter och sen har det varit upp till 340 meter. Nu var det ca 200, hade lite svårt att ta in information efteråt. Jag var så väck, jag bara skakade och och tänkte hur i hela värden skall dom kunna få upp mig från golvet!   Men jag hamnade aldrig där! Rut kom till min räddning!   


Summan av kardemumman! PAH gänget skall fundera, utreda och bestämma om vad som händer här näst, vi ska höras om ungefär en vecka. Det finns en tilläggsmedicin som man antingen får via dropphistorian jag pratat om eller med en inhalator (flera ggr/dygn), men då finns det även en studie där denna medicin provas i tablettform och det vore ju perfekt om dom hittat en sådan tablett. Det lutar förmodligen åt det sist nämda och då innebär det att jag åker ner igen om "typ" 2 veckor och får information osv, sen blir det en resa i månaden för kontroller och tester i ca 20 veckor. Det kan ju kännas lite jobbigt men då får läkemedelsföretaget fixa resan från dörr till dörr för jag orkar nog inte annars. Jag skall höra vad som sägs angående ledsagare, det kanske finns en chans att ta med sig någon till hjälp. Båda mina systrar har erbjudit sig, dom är för gulliga!


Nog PAH för denna gång! Hörs...   

 
 
Anneli

Anneli

26 augusti 2010 13:28

Hoppas det löser sig på bästa sätt med medicineringen för dig.....Kram

http://www.glamourtanten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards