Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

I´m back..

Av Annelie - 24 mars 2011 12:47

Nu har jag pausat nog länge!

Jag har saknat att berätta om mitt vardagsliv. Egentligen skulle detta bli en blogg med uppdateringar om mitt sjukdomstillstånd, men jag har inga nyheter att komma med, jag mår som jag gör och får lever utifrån detta. Står och stampar på samma nivå och ska vara glad för det säger min doktor, det possitiva är ju att sjukdomen inte blir värre. Men lite mer ork hade inte skadat, kanske bara så där att jag skulle orka gå på en hockey eller basketmatch. Att bara orka dammsuga ett rum eller laga en hel middag på en gång vore fint. Gnäll, gnäll, gnäll! Ibland måste man få göra det också... och det vet människor runt omkring mig att jag oftast inte gör.

Att ta medicin är inte roligt,

men att ha roligt är bra medicin!

 

Har pratat med min medsyster från Umeå idag, lite (läs mycket) "avis" är jag, kunde inte jag också fått skarp medicin? Inte för att jag missunnar henne att må bättre, men ... vill jag oxå...!

Få vet hur bra dom har det;

alla vet hur bra de kunde få det!


Vad har hänt sen sist?

Inte speciellt mycket! Det har varit mycke hockey, basket och annan sport, tv:n är faktiskt ganska bra underhållning. Jag brukar säga att vi är nog de enda människor som bara har sportkanaler, det är i alla fall bara dom som fungerar har gubben sagt ;)! Men det hade kunnat vara värre, "typ" bara operationsfilmer, rysare och annat skrot. Sport på tv:n är bra, visserligen bättre om man hade utfört den själv.

Zzzzzzz!


Det tittar in vänner lite nu och då som förgyller dagarna, timmarna går... En snabb kopp kaffe är som en timmes tidsfördriv och ett väldigt trevligt sådant. Rätt vad det är så är klockan middagstid och Lelles arbetsdag slutar.

En sann vän är en som en sällsynt fågel!

 

Nu ska middagen förberedas! Jens har den äran att fixa det, han är duktig och ännu duktigare är han om jag pekar och säger vad han ska göra.

Det kan vara lätt att säga sen...

om inte piskan är framme.

 


 
 
Ingen bild

Ann-Louise

24 mars 2011 15:09

Och jag har saknat att läsa om dig varje dag
Puss och kram <3

 
Anneli

Anneli

24 mars 2011 16:50

Välkommen tillbaka : ) Jag hoppas å önskar att du får den där lilla "extra" orken du så gärna vill ha, för det är du värd ! Kram <3

http://www.glamourtanten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 28 februari 2018 07:42


...på ett rum. Sen sedering inför operation, 2.30 i tid.är det beräknat att ta. ...

Av Annelie - 27 februari 2018 19:45


...min tid att komma tillbaka! Resan startade 04.30 med att klockan ringde, sen gick allt undan och nu ligger jag i hotellsängen. 1. Taxin hämtade oss 05.25. 2. Flyget gick 06.35. 3. Taxi till akademiskasjukhuset. 4. Provtagning. 5. EKG 6...

Av Annelie - 8 februari 2018 20:45

Detta är alltså angående min framtida brockoperation som skall ske på akademiskasjukhuset i Uppsala. Det har gått väldigt många resor angående hala fistel, bråck historian. Men jag startar med sista undersökningen som var i februari 2017. Läkarbe...

Av Annelie - 1 oktober 2017 16:23


...så hade jag bott i ett råtthål, hungrig och skitig. Jag känner mig väldigt bortglömd av sjukvården! ...

Av Annelie - 31 augusti 2017 21:50

Det räcker så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards