Alla inlägg under november 2011

Av Annelie - 4 november 2011 20:54

Veckan som gått!


Måndag - Började höra mig för angående Sahlgrenska.


Tisdag - Pratade med PAH sköterskan i Umeå, hon skulle ordna allt med resan.


Onsdag - Ringde 1177! Alldeles på frivillig basis så åkte jag till Sunderbyn för att få rätsida på all vätska som jag har i kroppen. Fick vätsek drivande direkt in i PVK:n! 


Torsdag - 2 kg vätska har lämnat kroppen! Pratat med min doktor i Umeå och beslutat att göra sista höjningen på studie medicinen. Började även få vätskedrivande i dropp enligt ordination av honom. Han ändrade även reseplanen jag får inte åka reguljärt, det blir ambulansflyg istället.


Fredag - Viktminskning med nästan 3 kg! Provtagning med resultat att giftstruman dykt upp igen. Resan färdig planerad! 

 

 

 

PVK = Perifer venkateter är en plastkateter som läggs i en perifer ven i syfte att tillföra infusioner eller läkemedel. Vanliga punktionsställen är vener på handlovens ovansida och vener som löper längs underarmen. I vanligt patientspråk är det en fjäril :).

 


1177 = ett suveränt nummer att ringa om man inte vet vad man ska göra, fick suverän hjälp. Kan kanske kalla det rådgivnign.


Sen måste jag bara skriva upp min besöks lista   !


Onsdag - Gubben

Torsdag - Gubben, Karin och Jan, Gubben

Fredag - Gubben, Ann-Louise, mamma, pappa, Kina, Vincent, Jenny, Teija, Frida, Marie, Gubben, svärmor och svärfar.


 Jag kommer nog att sova gott i natt,är faktiskt ganska utmattad. Men skönt utmattad   !

Av Annelie - 4 november 2011 20:14

Ja man tackar! Jag har alltså fått tillbaka giftstruman! Undra vad som kommer härnäst, näsblod eller snuva kanske. Ibland kan jag bara fundera på vad jag gjort för ont eller om det bara är så här det ska vara! Summan av kardemumman så får jag alltså en helt ny tablett för det, då äter jag endast 20 tabletter på morgonen, 6 stycken mitt på dagen och 17 på kvällen. Funderar starkt på om jag behöver någon mat! (I mängden av tabletter så är även värk och illamående tabletter inräknade)


Giftstruma

Giftstruma är en sjukdom som orsakas av för stor produktion av sköldkörtelhormon. Den är vanligast hos kvinnor och förekommer i alla åldrar. Oftast finns en förstoring av sköldkörteln (struma), men sköldkörteln kan också vara normalstor. Det svenska namnet är något olyckligt. Det rör sig inte om gift i vanlig bemärkelse, utan att mängden sköldkörtelhormon är för hög.



Av Annelie - 3 november 2011 19:29

Hej från Sunderbysjukhus!

Nu när jag ändå ska vara här får jag skratta mig lycklig för jag har en platt-tv med tillhörande fjärrkontroll! :) :) :)

   Sist hade jag en tjock-tv utan kontroll och dåligt ljud!


Måste bara sätta in en bild tillägnat Biggan i Stockholm...   en liten hemlig radio ;).


Nu laggar det så mycket så jag tar beslutet att jag återkommer imorgon... CU!



Av Annelie - 1 november 2011 15:25

Denna kalleles och detta dokumen mötte mig i brevlådan efter Haparanda svängen, alltså jag öppnade fredagens post på Lördag. Lite chockad blev jag! Men det var ju faktiskt ett kuvärt som var väntat förr eller senare...

      Kallelsen är alltså till Sahlgrenskasjukhuset i Göteborg, där ska jag genomgå en grundlig undersökning inför en EVENTUELL lungtransplatation.

Som tur är följer gubben med och håller mig i handen ! Jag är ju som bekant en stor "hare" för allt som har med undersökningar och vitrockar att göra.


Vi flyger iväg på måndag och är i Göteborg måndag -torsdag sen upp till Umeå för en övernattning och undersökning på fredag, sen blir det taxi HEM.


Kram på er alla!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards