Alla inlägg under mars 2011

Av Annelie - 3 mars 2011 12:46

Lever man med en sportnörd är det lätt att bli en själv, nu sitter jag och ser skidskytte och skulle inte välja att se något annat. Har alltså blivit "lite" mycket manisk och jag till och med hjälper till att åka, sitter och gungar fram och tillbaka i soffan så att dom ska åka fortare. Jag kanske skulle skaffa mig en bössa så att jag kan skjuta åt dom också. Nåja sämre intressen finns ju! Idag är det alltså skidor och ikväll hockey så jag har fullt upp.


Johan lagade mycket riktigt maten igår men smet ifrån att plocka bort och fylla diskmaskinen, hmmmm. Idag blir det spagetti och köttfärssås och den får Jens fixa om han orkar, han är rejält förkyld med både halsont och snuva.


Nu är det bara en vecka kvar till att jag och gubben åker till Umeå för återbesök, ska alltså vara där på torsdag morgon. Ser med viss förtvivlan och en del nyfikenhet fram emot detta besök, vet inte riktigt vad som händer denna gång.

...


Av Annelie - 2 mars 2011 12:44

Sitter och funderar på om jag ska eller  om jag inte ska!


Ska jag blogga? Har jag något nytt att komma med?

Möjligtvis att jag var chaufför till Öjebyn åt svärmor och lilla Nicko som skulle till veterinären igår. Allt gick bra men jag var "superduper" slut på eftermiddagen, men vad gör väl det om man inte ska göra något speciellt resten av dagen.


Vad ska vi äta idag? Vem skall kocka?

Det känns som om vi ska äta potatis i alla fall och det är nog Johans tur att tillreda middagen. Kan hända att det blir köttbullar och gräddsås!


Ska jag Knuta något idag? Eller ska jag slappa?

Det blir nog en kortis med Knut och sen slappa. Längtar efter "barmark", Knut och jag har det lättare då för på vissa ställen kör vi nästan fast i snömodden som är nu.


Är jag glad eller ledsen idag?

Förmodligen glad för det är jag oftast! Beundrar dom som alltid är det, men sådana människor kan nog inte dela med sig av sina tråkiga dagar. Med det vill jag mena att jag tror inte att en människa kan vara possitiv alltid utan att även dom som låter lyckliga och glada inte alltid är det. Min erfarenhet av tillvaron här i livet är att göra det så hyggligt som möjligt, lagom med gnäll så att inte nära och kära blir blir less och lagom med överdriven glättighet för alla vet att det inte fungerar så.


Har jag bloggat färdigt för idag?

Ja jag har nog gjort det, hittar inte något mer att skriva om. I och för sig finns det säkert en hel del ord kvar men inga som jag tänker använda idag! Så hej svejs!


 

Av Annelie - 2 mars 2011 11:56

Detta är min familj!


Gubben

Lennart även kallad Lelle

Grabbarna

Jens (1988) och Johan (1991)

Bilar

Bettan (gammal bucklig dam), flyttat juli 2011!

Dracula (rostig, stillastående tant), flyttat 2011!

Rullstol

Rut

Mini Crosser (permobil)

Knut

Vespa

Moppo

Trapphiss

Kurt

Johans Volvo

Whity


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards